Диана Русинова: "Нововъведенията", натресени на софиянци, са отречени, незаконосъобразни и твърде опасни

Освен всичко обаче, се оказва, че "новото" и "модерно" решение директно нарушава и изискванията въведени чрез Приложение № 9 към чл. 67 на Наредба № РД-02-20-2

Диана Русинова
Диана Русинова Източник: Скрийншот видео кадър

Експертът по пътна безопасност Диана Русинова нарече "нововъведенията", натресени на софиянци, "отречени, незаконосъобразни и твърде опасни". В своя публикация в социалните мрежи специалистът от Европейския център по пътни политики пише още: "Чудно ми е как СДВР Столична Полиция са се съгласили и са допуснали да съгласуват незаконосъобразен проект?", пише тя в социалната мрежа.

 

Ето и текста на нейната публикация във Фейсбук:

"Следя от няколко дни особено усиления спор по отношение на новата организация на движението по бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Витоша" и ул. "Проф. Ф. Нансен". Няма да коментирам на този етап начините на паркиране и другите странни неща в този проект, но днес ми попадна този спирков перон, който се явява продължение на велосипедната алея по бул. "Патриарх Евтимий". Истината е, че на Софиянци им се предлага решение, което тотално е отхвърлено още преди повече от 10 години в Лондон и преди 20 години в Холандия като опасно и неефективно.

 

Всъщност ни се предлагат "нововъведения", които не само, че са отречени като остарели и неработещи, но са и твърде опасни за участниците в движението, най-вече за пешеходците чакащи обществения транспорт на спирковия перон (на спирката). Освен всичко обаче, се оказва, че "новото" и "модерно" решение директно нарушава и изискванията въведени чрез Приложение № 9 към чл. 67 на Наредба № РД-02-20-2 от 20 декември 2017 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии.

 

Между другото това, че решението, което беше натресено на Софиянци, е неработещо, остаряло и неефективно, но и опасно, не е само мое мнение. Това мнение очевидно се споделя и от властите в Нидерландия и Великобритания, както и от редица други специалисти. Но пък в крайна сметка, така става, като чертаем организация на движението по картинки без да имаме елементарно понятие за правилата и нормите действащи в България. Просто ей така, на пук на всички, да си наложим нашето, защото сега ние сме силните на деня. Или общо взето това е резултатът когато графични дизайнери решат да се месят в организацията на движението.

 

Чудно ми е как СДВР Столична Полиция са се съгласили и са допуснали да съгласуват незаконосъобразен проект? При примерите от Лондон, хубаво ще е да обърнете внимание и как велосипедистите карат - с каска и светлоотразителна жилетка, докато тук в България авторите на идеята за тази безумна споделена спирка са същите, които с крякане и викане не допускат да задължим и нашиете велосипедисти да прилагат елементарна грижа за живата и здравето си. В коментарите ще намерите линк към доста добре аргументирана статия, защо предложението, които ни натресоха е повече от опасно"=

 

Още от "София"

Министър Коритарова обсъди разширяването на Столичния околовръстен път от бул. България“ до АМ „Струма“ с кмета на София

На днешната среща бяха подписани и 12 споразумения за обекти на обща стойност близо 2 млн. лв., които ще се финансират със средства от държавния бюджет по Инвестиционната програма за общински проекти

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени