Институтът за пътна безопасност дава Виолета Комитова на прокуратурата

АПИ е обезглавена, затова Комитова трябва да понесе цялата отговорност за случилото се

Виолета Комитова - повелителката на дантелките
Виолета Комитова - повелителката на дантелките Източник: Колаж/Zonanews

От Института за пътна безопасност дават регионалния министър Виолета Комитова на прокуратурата. Пробойните рани на АМ "Тракия" и казусът с пътя за Айтос коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред News.bg. "Магистрала "Тракия" е в критично състояние".

 

 Милчев даде пример с пътя от София до Айтос, където днес от института са преброили 122 места, в които мантинелата е повредена след катастрофи, а новата мантинела е повредена на над 20 места. Това я превръща в опасна.

 

"Ние от Института ще сезираме прокуратурата за безстопанствеността от страна на г-жа Комитова", заяви Милчев. Попитан, защо няма да търсят отговорност от АПИ, Той заяви: "АПИ е обезглавена, затова Комитова трябва да понесе цялата отговорност за случилото се." Милчев поясни, че АПИ не си търсят парите от застрахователите. Във връзка със казуса с пътя за Айтос, той коментира, че в града е настанал транспортен хаос.

 

"Начинът, при който в паниката решиха да решават проблема – на принципа няма камион – няма проблем – създаде много настроения и противопоставяне в самия град", категоричен е той. Според него всички кръстовища трябва да бъдат повдигнати. По този начин шофьорите ще карат по-бавно, поясни той. От института предлагат да се закупят празни кутии за камери".

 

"Ще има 4 стационарни камери като само една камера ще се върти в тези 4 кутии. И така шофьорите ще намалят, защото няма да знаят камерата в коя кутия е", добави той. Според него ключов момент в катастрофите в Айтос, а й не само там е, че транспортните фирми карат с техническа неизправност.

 

"Днес имахме информация, че АПИ ще пусне транзитно преминаващите през града камиони." Според Милчев, правилният вариант е да се контролира трафика. "Ние предлагаме да се изградят инженерни съоръжения, да се поставят камери и да се контролира изправността на товарните превозни средства."казва Милчев и добави, че кмета на Айтос иска от института да направят доклад на целия път, който е 5 км.

 

По отношение на предложението на МРРБ да се направи обходен път на Айтос, Милчев определи това решение като хвърляне на прах в очите. Той поясни, че в доклада, в който те ще опишат пътя, ще предложат меки и твърди мерки. "В държавните институции в момента не управляват експерти, а управляват интереси", категоричен беше той.

Още от "Закон и ред"

Неизбежният Караколев: Побойко Рашков ми счупи телефона след въпрос за пачки, часовници и контрабандистите Димитрови (ВИ

Бившият вътрешен министър Бойко Рашков бе разпитан в комисия в Народното събрание за участието му в контрабандни канали в Митниците и близките му отношения със Стефан и Марин Димитрови

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени