Машинистите, свързани с влаковата катастрофа в Хитрино, влизат в затвора

Те по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души.

Катастрофата и взривът на гара Хитрино през 2016 г.
Катастрофата и взривът на гара Хитрино през 2016 г. Източник: МВР

Върховният касационен съд потвърди присъдите на машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков за влаковата катастрофа в Хитрино, при която загинаха седем души. Те получиха съответно 15 и 10 години затвор.

 

Димитър Михнев и Радослав Петков са признати за виновни за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на товарен влак са нарушили правилата за движение – навлезли в гарата със 78 км/ч, като не изпълнили указанията на предупредителния светофор, който указвал готовност за намаляване на скоростта до 40 км/ч. Не се подчинили и на сигнала на входния семафор, който разрешавал влизане с 40 км/ч, с готовност за спиране. В резултат последвало дерайлиране, повреждане на вагон-цистерни, изтичане на газ пропилен и взрив.

 

Така по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души. Деянието е квалифицирано като особено тежък случай.

 

Влакът пътува по направление Бургас – Русе и бе съставен от два локомотива и 26 вагон-цистерни, превозващи 700 тона пропилен и 130 тона пропан-бутан. Заради ремонт на железопътната инфраструктура разписанието било променено и композицията трябвало да изчака на гара Хитрино преминаването на пътнически влак.

 

Двамата подсъдими обаче не били уведомени за това и смятали, че се движат по обичайния график – без навлизане в отклонение и без престой в Хитрино. Димитър Михнев преминал през предупредителния светофор, като не изпълнил задължението си да намали преди достигане до входния светофор.

 

От своя страна помощникът му Радослав Петков не обявил ясно и високо сигнала така, че колегата му да възприеме съобщението. Едва след силно разклащане на влака Димитър задействал електрическата спирачка, без обаче да използва "екстрено спиране". Намаляването на скоростта не било достатъчно за безопасното навлизане на композицията в отклонителния коловоз.

 

Един от изводите в техническите експертизи е, че железният път и съоръженията в гара Хитрино, макар и недобре поддържани, са били технически изправни. Магистратите счетоха и че пътят не е в пряка причинна връзка с настъпилия инцидент. Те са категорични, че причината за произшествието е високата скорост при навлизане и неспазването на светлинната сигнализация. 

Още от "Закон и ред"

Прокурорската колегия обсъжда освобождаването на разследващия главния прокурор

Талева е първият съдия, назначен на тази длъжност след въвеждането на специалния механизъм за разследване на главния прокурор. След като бъде освободена, тя ще бъде възстановена на работа като съдия в Софийския градски съд

Прочетете повече прочетете повече

Районният съд в Дупница е отменил наказателно постановление от 150 хил. лв., наложено на ТЕЦ "Бобов дол"

Съдебният състав в Дупница е приел, че акта за административно нарушение не е бил надлежно предявен на нарушителя, като не е подписан и връчен на законно представляващия дружеството управител

Прочетете повече прочетете повече

Окръжният съд в Стара Загора остави в ареста четиримата мъже, обвинени за кражба на гориво от тръбопровод

По време на заседанието стана известно, че четиримата обвиняеми са работници в ТЕЦ "Марица изток 2", "Мини Марица-изток" и ТЕЦ "Брикел", а един от тях е управител на фирми и има собствен бизнес

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени