МВР на Бойко Рашков допуснало нелицензирания автобус-ковчег да премине през България

Огромен скандал гърми с българското Министерство на вътрешните работи и неговите ръководители, след като стана ясно, че автобусът,...

Офисът на "Беса Транс" в Скопие
Офисът на "Беса Транс" в Скопие Източник: БГНЕС

Огромен скандал гърми с българското Министерство на вътрешните работи и неговите ръководители, след като стана ясно, че автобусът, който вчера погреба 45 души от Северна Македония на АМ "Струма", не е бил лицензиран и не е фигурирал в базата данни на Министерство на транспорта на РСМ, съобщава ПИК.

 

В сряда министърът на транспорта и съобщенията Благой Бочварски потвърди информацията, че автобусът на "Беса Транс - Скопие", в който загинаха 45 души на магистралата у нас във вторник, не е подаден на компетентните институции в страната, пише македонският "Вечер". Македонското министерство на транспорта и съобщенията започва процедура по отнемането на разрешителното на "Беса Транс - Скопие", чиято собственост е превозното средство.

 

Бойко Рашков
Бойко Рашков Източник: Скрийншот/ПИК



По данни на МВР автобусът на "Беса Транс - Скопие" е минал технически преглед през октомври тази година, каза министър Спасовски. Министерството на транспорта и съобщенията в западната ни съседка все още анализира документацията на транспортната фирма, нейните автобуси и регистрираните професионални шофьори. Данните до момента показват, че изгорелият автобус изобщо не е подаден от собственика и не фигурира в системата на министерството. Собственикът на агенцията не е получил лиценз за това превозно средство, а автобусът изобщо не е в базата данни на Министерството.

 

Все още се проверява дали двамата шофьори, управлявали автобуса, са имали удостоверение и дали са регистрирани от собственика на агенцията. Процедурата се усложнява от факта, че все още не са известни имената на всички загинали при трагедията, разиграла се във вторник сутринта на магистрала "Струма". Фирма "Беса Транс - Скопие" има лиценз за международен превоз на пътници от 2018г.

 

Според законите на Република Северна Македония всяка фирма, която извършва международен транспорт, е длъжна да отчита превозните средства, които ще пътуват, както и професионалните шофьори, които ще управляват тези превозни средства.  Конкретният автобус, в който е станала трагедията, изобщо не се съобщава в тяхната база данни. По първоначална информация автобусът е нов и се движи през последните три години.

 

Държавната транспортна инспекция в Северна Македония пък е агенцията, която отговаря за контрола на превозвачите, които трябва да извършват редовен и извънреден контрол, да проверяват дали превозвачите отговарят на условията и дали имат лиценз. Директорът на Инспектората Руфат Хюсейни все още не е коментирал темата, за да обясни дали е контролирал автобуса на Беса Транс. Хюсейни каза пред МИА във вторник, че Държавната транспортна инспекция е повдигнала четири наказателни обвинения срещу превозвача "Беса Транс - Скопие" тази година за нарушаване на протоколите за Covid-19 за обществен пътнически транспорт.

 

Разследването трябва да покаже и как автобусът е преминавал междудържавните граници, ако не е имал регистриран лиценз. територия. Ако автобусът не е бил лицензиран, то най-вероятно се е движил с фалшиви документи, които не са установени от българските власти. Ако е налице такава хипотеза, отговорността трябва да поемат всички ръководители по веригата, като се зпочне от началника на Главна дирекция "Гранична полиция", мине се през главния секретар на МВР и се стигне до МВР министърът Бойко Рашков. 

 

Катастрофиралият автобус на АМ
Катастрофиралият автобус на АМ "Струма" Източник: БТА

Припомняме, че по закон, когато има превоз на деца на българска територия, то автобусите не трябва да се движат в часовия диапазон между 21.00 часа и 06.00 часа. И въпреки че най-вероятно ще се приеме хипотезата, че въпросният автобус не е извършвал организиран превоз на деца, остават съмненията, че след като в авотбуса е имало голяма група деца, то той е трябвало да бъде спрян от граничните властти и да не се движи в нощните часове. След тежкия инцидент с автобуса в ранните часове на вторник, 45 души загинаха, а други 7 бяха ранени.

Още от "Закон и ред"

ВСС откри нова процедура за избор на председател на ВАС

До решението се стигна след едночасов спор за това има ли процедурно и законово право и морална легитимност орган с изтекъл мандат да  избира така наречените "трима големи в съдебната система"

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени