Експертът Габриела Руменова предупреди за фалшиви намаления преди 15 септември

Всяка година около 15 септември се наблюдават нелоялни търговски практики, каза основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова

Ученици
Ученици Източник: Zonanews

За 15 септември купуваме много и различни продукти. Трябва да обръщаме внимание на спецификата на всеки един от тях и начина, по който ни се предлагат от търговците. Това каза за предаването "Нюзрум" по Радио "Фокус" основателят на платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова.

"Ученическите раници са нещо, което повечето родители ще се наложи да купят. При тях от известно врете има послания, които са свързани с обещанието, че раниците са по-щадящи гръбначния стълб на децата, ергономични. Моят съвет е, когато избират такива стоки, да проверят на сайта на производителя, тоест да не се доверяват само на посланията на търговеца на дребно и да се уверят, че действително имат такива характеристики", обясни тя.

"Всяка година около 15 септември се наблюдават нелоялни търговски практики. Те обикновено са свързани със съобщенията за намаление. Например, сега ученическите стоки са придружени с послание за процентно намаление още на витрината на търговския обект. Оказва се обаче, че когато потребителят влезе в магазина, вижда, че голяма част от тези стоки са на редовните си цени. Това е проблем", отбеляза Руменова.

Според нея е възможно пазарът за първия учебен ден да ни излезе по-скъпо преди 15 септември, отколкото ако решим да пазаруваме след началото на учебната година.

"Оказва се, че много голяма част от стоките се купуват преди 15 септември. Търговците използват това – понякога се обявяват фалшиви, нереалистични намаления. По закон, за да може една стока да е намалена, трябва да е продавана на старата й цена в този търговски обект поне един месец. Обаче тези стоки се появяват сега и няма как да са продаване един месец на по-високата цена", обърна внимание специалистът.

"Онлайн магазините стават все по-предпочитани, защото постят време на родителите, но рискът е, че не можем да се уверим достатъчно добре в характеристиките на тези стоки", коментира още Габриела Руменова. Тя посъветва, ако родителите пазаруват през електронни магазини, да го направят заедно с децата си, както и да се запознаят внимателно със сроковете за връщане.

Още от "Бизнес и финанси"

Европейският доклад за потребителите разкрива: онлайн измами, фалшива храна и подвеждащи етикети подкопават доверието в

Особено тревожно е състоянието при храните – широко разпространено е подвеждащо етикетиране, използване на термини като "био" и "еко" без реална сертификация, подмяна на съставки и заблуждаващи здравословни твърдения

Прочетете повече прочетете повече

Свободният енергиен пазар ще обхване 4,5 милиона битови потребители в България – какво ще определи избора им, когато въз

Премахват се и фиксираните квоти електроенергия от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ за регулирания пазар, а балансиращият пазар се преструктурира по европейски правила.

Прочетете повече прочетете повече

Институт GATE с ключова роля в новите AI политики на ЕС

Лабораторията за експериментална регулация е първата по рода си в България и една от малкото в ЕС, която позволява реална проверка на ефективността и въздействието на нови AI решения още преди тяхното въвеждане на пазара

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени