Германският гигант SAP затваря достъпа до своите облачни услуги за руски клиенти

Общо SAP имаше около 1500 клиенти в Русия, включително компании като руските железници, Аерофлот, Сбербанк, VTB, Alfa-Bank, нефтени, газови, химически и металургични компании

Офисът на SAP в Берлин
Офисът на SAP в Берлин Източник: Commons.wikimedia.org

Най-големият доставчик на бизнес приложения в света, германската компания SAP, ще затвори достъпа до своите облачни услуги за руски клиенти от 20 март 2024 г. Потребителите на SAP решения в Русия са получили такова уведомление от руското дъщерно дружество на САП СНГ, пише  РБК  като се позовава на копие от писмото.

 

В него клиентите на SAP са помолени да преместят данни от облака, който ползват, за да избегнат загуба на информация. САП СНГ също изрази готовността си "да договори без забавяне предсрочното прекратяване на договора за облачни услуги".

 

Германската компания предоставяше доскоро на руския бизнес планиране на ресурсите на предприятие (ERP), управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), управление на веригата за доставки (SCM) и др. Преди началото на войната в Украйна SAP решенията в Русия се използваха от правителствени и финансови организации, компании от търговския, логистичния, индустриалния сектор и др.

 

САП (SAP)
САП (SAP) Източник: Zonanews

Общо SAP имаше около 1500 клиенти в Русия, включително такива големи компании като руските железници, Аерофлот, Сбербанк, VTB, Alfa-Bank, X5 Group, M.Video-Eldorado и почти всички нефтени и газови, химически и металургични компании.

 

Заради войната в Украйна SAP спря да сключва нови договори за продажба на услуги и продукти в Русия, а също така спря да подкрепя клиенти, включени в санкционните списъци на САЩ и ЕС. През септември миналата година компанията предупреди останалите руски клиенти, че ще ги изключи от софтуерната поддръжка до 31 декември 2023 г. Досега оставаше в сила само използването на облачни услуги.

 

"Компанията първо спря да продава софтуер, след което обяви затварянето на центъра за данни, предлагайки някои клиенти да преминат към европейския център за данни в Амстердам. Тогава компанията деактивира поддръжката на продукти на място. Сега беше обявено, че ще спрат да подкрепят клиенти, които са прехвърлили решения в европейския център за данни", обясни Павел Деверлин, главен изпълнителен директор на "Лаб СП" добавяйки, че това е последният етап от оттеглянето на SAP от Русия.

 

По думите му около 30 големи компании са се възползвали от офертата да преминат към центъра за данни в Амстердам, който не е намерил бърз заместител на облачните продукти на SAP. Тези компании едва ли ще имат време да преминат от SAP решения към руски аналози преди 20 март, казва Дмитрий Комисаров, съосновател на "Нови облачни технологии" (разработчик на офис софтуер "МойОфис").

 

"Сроковете са много кратки. Ако започнете днес, е почти невъзможно да го направите навреме. Това трябваше да бъде направено, когато SAP обяви края на поддръжката за традиционните си продукти", заключава Комисаров.

Още от "Бизнес и финанси"

Очаква се предложението за размера на минималната заплата за 2026 г., експерти коментираха запазването на сегашния механ

Социалният министър Борислав Гуцанов вече обясни, че ако остане сегашният механизъм, МРЗ за следващата година ще бъде около 1200 лв.

Прочетете повече прочетете повече

В МЗХ се обсъдиха с бранша критериите за подбор по интервенциите за инвестиции в земеделски стопанства и преработка на с

В Стратегическия план има заделен значителен ресурс, именно за подобряване конкурентноспособността на сектора, заями зам.-министър д-р Лозана Василева

Прочетете повече прочетете повече

Европейският доклад за потребителите разкрива: онлайн измами, фалшива храна и подвеждащи етикети подкопават доверието в

Особено тревожно е състоянието при храните – широко разпространено е подвеждащо етикетиране, използване на термини като "био" и "еко" без реална сертификация, подмяна на съставки и заблуждаващи здравословни твърдения

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени