Хотелиери и ресторантьори с остра позиция: Държавата абдикира! Прехвърчат снежинки, това не е свирепа виелица, недопустими са задръствания при 3-4 см сняг!

Същата тази държава постоянно говори и за екология и зелени правила на ЕС, налага такси и уж стимулира покупката на електрически автомобили, а не се погрижи за собствениците им, чиито коли закъсаха масово вчера при създалия се трафик по двете ни основни магистрали "Хемус" и "Тракия"

Катастрофа на АМ "Тракия"
Катастрофа на АМ "Тракия" Източник: Zonanews

Държавата за пореден път абдикира от ролята си, а управляващите доказаха, че твърдението, че туризмът им е приоритет, е само празни приказки, заявяват от Изпълнителното бюро на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) в позиция на организацията. 

За пореден път точно преди коледните празници снегът ни изненада и това е всяка година въпреки многократните предупреждения на метеоролозите. "При това не някоя свирепа виелица, а прехвърчащи снежинки и натрупване на едва от 3 до 5 см покривка. Въпреки това от пътната агенция и почистващите фирми за пореден път оставиха семейства с малки деца да студуват с часове по магистралите, на път към дома, хотели и ресторанти, в които да посрещнат празника. Къде е контролът от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ)", допълват от БХРА. 

Случващото се е абсолютно недопустимо, особено за държава, която от десетилетия се кълне, че туризмът, който е сред топ индустриите по приходи в бюджета, е приоритет, заявяват от национално представената организация с 36 регионални структури в страната.

"Как точно българските туристи да изберат да посрещнат празниците в България през зимата, след като за поредна година пътищата до хотели и ресторанти, дори в основните курорти, остават непроходими, въпреки нелошите метеорологични условия", питат от БХРА. Как точно се стимулира вътрешният туризъм, който според всички учебници и правила в бранша трябва да е основополагащ, при нестихващата изненада на пътната агенция, че през декември вали сняг, допълват от БХРА. 

"Същата тази държава постоянно говори и за екология и зелени правила на ЕС, налага такси и уж стимулира покупката на електрически автомобили, а не се погрижи за собствениците им, чиито коли закъсаха масово вчера при създалия се трафик по двете ни основни магистрали "Хемус" и "Тракия". Не е нормално и не е допустимо без сериозни инциденти, нестихващи снежни вихрушки или природни аномалии пътуването в европейска държава като България на 120 километра да отнема по 4-5 часа по магистрала", се посочва в становището.

Според БХРА не е нормално пътищата да са заледени часове след първите снежинки, въпреки че според нормативите трябва да са почистени до асфалт в рамките само на час. От организацията отбелязват, че същото се случва и по време на летните отпуски, когато двете ни полузавършени и недостатъчни магистрали към морето се ремонтират, затварят и блокират. 

 От БХРА призовават управляващите отсега да помислят, че тези хора, които пътуват за празниците в едната посока, след няколко дни ще пътуват обратно и да осигурят необходимите условия това да се случи безпрепятствено и безопасно.

Още от "Бизнес и финанси"

Очаква се предложението за размера на минималната заплата за 2026 г., експерти коментираха запазването на сегашния механ

Социалният министър Борислав Гуцанов вече обясни, че ако остане сегашният механизъм, МРЗ за следващата година ще бъде около 1200 лв.

Прочетете повече прочетете повече

В МЗХ се обсъдиха с бранша критериите за подбор по интервенциите за инвестиции в земеделски стопанства и преработка на с

В Стратегическия план има заделен значителен ресурс, именно за подобряване конкурентноспособността на сектора, заями зам.-министър д-р Лозана Василева

Прочетете повече прочетете повече

Европейският доклад за потребителите разкрива: онлайн измами, фалшива храна и подвеждащи етикети подкопават доверието в

Особено тревожно е състоянието при храните – широко разпространено е подвеждащо етикетиране, използване на термини като "био" и "еко" без реална сертификация, подмяна на съставки и заблуждаващи здравословни твърдения

Прочетете повече прочетете повече

Свободният енергиен пазар ще обхване 4,5 милиона битови потребители в България – какво ще определи избора им, когато въз

Премахват се и фиксираните квоти електроенергия от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ за регулирания пазар, а балансиращият пазар се преструктурира по европейски правила.

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени