Хотелиери и ресторантьори с остра позиция: Държавата абдикира! Прехвърчат снежинки, това не е свирепа виелица, недопустими са задръствания при 3-4 см сняг!

Същата тази държава постоянно говори и за екология и зелени правила на ЕС, налага такси и уж стимулира покупката на електрически автомобили, а не се погрижи за собствениците им, чиито коли закъсаха масово вчера при създалия се трафик по двете ни основни магистрали "Хемус" и "Тракия"

Катастрофа на АМ "Тракия"
Катастрофа на АМ "Тракия" Източник: Zonanews

Държавата за пореден път абдикира от ролята си, а управляващите доказаха, че твърдението, че туризмът им е приоритет, е само празни приказки, заявяват от Изпълнителното бюро на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) в позиция на организацията. 

За пореден път точно преди коледните празници снегът ни изненада и това е всяка година въпреки многократните предупреждения на метеоролозите. "При това не някоя свирепа виелица, а прехвърчащи снежинки и натрупване на едва от 3 до 5 см покривка. Въпреки това от пътната агенция и почистващите фирми за пореден път оставиха семейства с малки деца да студуват с часове по магистралите, на път към дома, хотели и ресторанти, в които да посрещнат празника. Къде е контролът от страна на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ)", допълват от БХРА. 

Случващото се е абсолютно недопустимо, особено за държава, която от десетилетия се кълне, че туризмът, който е сред топ индустриите по приходи в бюджета, е приоритет, заявяват от национално представената организация с 36 регионални структури в страната.

"Как точно българските туристи да изберат да посрещнат празниците в България през зимата, след като за поредна година пътищата до хотели и ресторанти, дори в основните курорти, остават непроходими, въпреки нелошите метеорологични условия", питат от БХРА. Как точно се стимулира вътрешният туризъм, който според всички учебници и правила в бранша трябва да е основополагащ, при нестихващата изненада на пътната агенция, че през декември вали сняг, допълват от БХРА. 

"Същата тази държава постоянно говори и за екология и зелени правила на ЕС, налага такси и уж стимулира покупката на електрически автомобили, а не се погрижи за собствениците им, чиито коли закъсаха масово вчера при създалия се трафик по двете ни основни магистрали "Хемус" и "Тракия". Не е нормално и не е допустимо без сериозни инциденти, нестихващи снежни вихрушки или природни аномалии пътуването в европейска държава като България на 120 километра да отнема по 4-5 часа по магистрала", се посочва в становището.

Според БХРА не е нормално пътищата да са заледени часове след първите снежинки, въпреки че според нормативите трябва да са почистени до асфалт в рамките само на час. От организацията отбелязват, че същото се случва и по време на летните отпуски, когато двете ни полузавършени и недостатъчни магистрали към морето се ремонтират, затварят и блокират. 

 От БХРА призовават управляващите отсега да помислят, че тези хора, които пътуват за празниците в едната посока, след няколко дни ще пътуват обратно и да осигурят необходимите условия това да се случи безпрепятствено и безопасно.

Още от "Бизнес и финанси"

Хотелиери и ресторантьори с остра позиция: Държавата абдикира! Прехвърчат снежинки, това не е свирепа виелица, недопусти

Същата тази държава постоянно говори и за екология и зелени правила на ЕС, налага такси и уж стимулира покупката на електрически автомобили, а не се погрижи за собствениците им, чиито коли закъсаха масово вчера при създалия се трафик по двете ни основни магистрали "Хемус" и "Тракия"

Прочетете повече прочетете повече

Близо 100 млн. лева ще бъдат насочени за развитието на алтернативни производства в малките населени места

За стимулиране на производството на неземеделски продукти е предвиден бюджет от 46,7 млн. евро, от които 12 млн. евро за кандидати земеделски стопани, а по приема за занаяти е определен бюджет от 3 млн. евро

Прочетете повече прочетете повече

МЗХ стартира прием за подкрепа за групи и организации на производители с безвъзмездно финансиране от 12,5 млн. евро

Подпомагането е с максимален размер на финансовата помощ на година за всяка група или организация на производители, като не може да надвишава левовата равностойност на 100 000 евро

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени