И Камарата на строителите, и Асоциацията на организациите на българските работодатели подкрепят протеста на пътните строители

"Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъдат поставени под сериозен риск, включително живота и здравето на българските граждани", казват те

Протест на пътно-строителни фирми
Протест на пътно-строителни фирми Източник: БНР

Вчера Камарата на строителите в България взе решение да подкрепи протестите на колегите си от пътното строителство. Членовете й също излизат на протест във всички региони, още повече, че при липса на индексация от страна на правителството и безумното решение да се спрат у нас инженеринговите проекти, това заплашва както съществуването на много от фирмите, така и възможността за бъдещо развитие и конкурентноспособност на успешните такива.

 

Писмо до медиите изпрати и АОБР: "Както много икономически сектори у нас, и строителният бранш вече повече от година се намира в изключително тежко положение, провокирано от непрекъснато повишаващи се цени на материали и суровини, забавени разплащания на вече извършени дейности и практически стопиран инвестиционен процес в областта на строителството, в т.ч. и на пътното строителство.

 

Голяма част от предприятията в сектора са на ръба на оцеляването, което поставя под риск хиляди работни места.
Проблемите на един от ключовите за икономиката ни сектори не могат да бъдат пренебрегвани, защото ефектите от това негативно развитие се отразяват на цялото ни общество.


Като представляваща над 80% от българските предприятия и заетите в тях, Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) изразява категоричната си подкрепа за справедливите искания и протести на строителния,  т.ч. и пътно строителния бранш, а именно:


1. Справедлива индексация на договорените цени;
2. Незабавно намиране на решение за разплащане на дължимите към строителните фирми суми;
3. Рестарт на инвестиционната активност и строителството в страната.
Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъде поставено под сериозен риск, включително риск за живота и здравето на българските граждани.

Още от "Бизнес и финанси"

Димитър Радев: Присъединяването към еврозоната представлява стратегически щит за нас

Анализът аргументира, че приемането на еврото представлява не само стабилизиращ фактор, но и стратегическа необходимост на фона на засилващата се геополитическа и финансова фрагментация

Прочетете повече прочетете повече

Европейската комисия одобри изменения План за възстановяване и устойчивост на България

От НПВУ отпадат инвестиции или части от тях, които не могат да бъдат реализирани в срока на допустимост на разходите, като на тяхно място са предложени нови, в областта на енергийната ефективност и транспортната свързаност

Прочетете повече прочетете повече

Актуализиран Национален план за въвеждане на еврото в България ще разгледа Министерският съвет

В началото на юни Европейската комисия даде "зелена светлина" в своя Доклад за конвергенция България да приеме еврото от януари 2026 г., с което ще стане 21-вият член на еврозонат

Прочетете повече прочетете повече

КЕВР обяви има ли увеличение на цените на тока и топлинната енергия за юли

След отчитане на всички ценообразуващи елементи и прилагане на методиката за ценообразуване, КЕВР утвърди средно увеличение на цената на електроенергията за битовите потребители в размер на 2.58%

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени