И Камарата на строителите, и Асоциацията на организациите на българските работодатели подкрепят протеста на пътните строители

"Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъдат поставени под сериозен риск, включително живота и здравето на българските граждани", казват те

Протест на пътно-строителни фирми
Протест на пътно-строителни фирми Източник: БНР

Вчера Камарата на строителите в България взе решение да подкрепи протестите на колегите си от пътното строителство. Членовете й също излизат на протест във всички региони, още повече, че при липса на индексация от страна на правителството и безумното решение да се спрат у нас инженеринговите проекти, това заплашва както съществуването на много от фирмите, така и възможността за бъдещо развитие и конкурентноспособност на успешните такива.

 

Писмо до медиите изпрати и АОБР: "Както много икономически сектори у нас, и строителният бранш вече повече от година се намира в изключително тежко положение, провокирано от непрекъснато повишаващи се цени на материали и суровини, забавени разплащания на вече извършени дейности и практически стопиран инвестиционен процес в областта на строителството, в т.ч. и на пътното строителство.

 

Голяма част от предприятията в сектора са на ръба на оцеляването, което поставя под риск хиляди работни места.
Проблемите на един от ключовите за икономиката ни сектори не могат да бъдат пренебрегвани, защото ефектите от това негативно развитие се отразяват на цялото ни общество.


Като представляваща над 80% от българските предприятия и заетите в тях, Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) изразява категоричната си подкрепа за справедливите искания и протести на строителния,  т.ч. и пътно строителния бранш, а именно:


1. Справедлива индексация на договорените цени;
2. Незабавно намиране на решение за разплащане на дължимите към строителните фирми суми;
3. Рестарт на инвестиционната активност и строителството в страната.
Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъде поставено под сериозен риск, включително риск за живота и здравето на българските граждани.

Още от "Бизнес и финанси"

Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси

Членът ан Фискалния съвет отбеляза, че финансовата рамка за следващата година има същата структура като Бюджет 2025. Според него трудно може да се каже, че в новия бюджет има нещо различно

Прочетете повече прочетете повече

ЕК е поставила на пауза оценката на искането на България за третото плащане по ПВУ

От Комисията са одобрили последните изменения в българския план на 5 ноември. Предстои страните-членки също да кажат "да" и след това Комисията ще поднови процеса на оценяване

Прочетете повече прочетете повече

Одобрена е позицията на Република България за предстоящото заседание на Съвета на Европейския съюз по земеделие и рибарс

Страната ни подкрепя развитието на търговията на стоки с Украйна, но трябва да не се допуска тя да повлиява отрицателно и да измества производството на традиционни или чувствителни продукти за Европейския съюз

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Росен Желязков: Очакваме третия транш от НПВУ, който е близо 1,6 млрд. евро, да постъпи в рамките на настоящат

Министър-председателят Росен Желязков посочи, че държавата е изпълнила 58 от общо 59 етапни цели, като второто плащане е не само постижение, но и предпоставка за третия транш по Плана

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени