И Камарата на строителите, и Асоциацията на организациите на българските работодатели подкрепят протеста на пътните строители

"Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъдат поставени под сериозен риск, включително живота и здравето на българските граждани", казват те

Протест на пътно-строителни фирми
Протест на пътно-строителни фирми Източник: БНР

Вчера Камарата на строителите в България взе решение да подкрепи протестите на колегите си от пътното строителство. Членовете й също излизат на протест във всички региони, още повече, че при липса на индексация от страна на правителството и безумното решение да се спрат у нас инженеринговите проекти, това заплашва както съществуването на много от фирмите, така и възможността за бъдещо развитие и конкурентноспособност на успешните такива.

 

Писмо до медиите изпрати и АОБР: "Както много икономически сектори у нас, и строителният бранш вече повече от година се намира в изключително тежко положение, провокирано от непрекъснато повишаващи се цени на материали и суровини, забавени разплащания на вече извършени дейности и практически стопиран инвестиционен процес в областта на строителството, в т.ч. и на пътното строителство.

 

Голяма част от предприятията в сектора са на ръба на оцеляването, което поставя под риск хиляди работни места.
Проблемите на един от ключовите за икономиката ни сектори не могат да бъдат пренебрегвани, защото ефектите от това негативно развитие се отразяват на цялото ни общество.


Като представляваща над 80% от българските предприятия и заетите в тях, Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) изразява категоричната си подкрепа за справедливите искания и протести на строителния,  т.ч. и пътно строителния бранш, а именно:


1. Справедлива индексация на договорените цени;
2. Незабавно намиране на решение за разплащане на дължимите към строителните фирми суми;
3. Рестарт на инвестиционната активност и строителството в страната.
Ако не се предприемат спешни мерки, нормалното функциониране на сектора и транспортната инфраструктура в страната ще бъде поставено под сериозен риск, включително риск за живота и здравето на българските граждани.

Още от "Бизнес и финанси"

Очаква се предложението за размера на минималната заплата за 2026 г., експерти коментираха запазването на сегашния механ

Социалният министър Борислав Гуцанов вече обясни, че ако остане сегашният механизъм, МРЗ за следващата година ще бъде около 1200 лв.

Прочетете повече прочетете повече

В МЗХ се обсъдиха с бранша критериите за подбор по интервенциите за инвестиции в земеделски стопанства и преработка на с

В Стратегическия план има заделен значителен ресурс, именно за подобряване конкурентноспособността на сектора, заями зам.-министър д-р Лозана Василева

Прочетете повече прочетете повече

Европейският доклад за потребителите разкрива: онлайн измами, фалшива храна и подвеждащи етикети подкопават доверието в

Особено тревожно е състоянието при храните – широко разпространено е подвеждащо етикетиране, използване на термини като "био" и "еко" без реална сертификация, подмяна на съставки и заблуждаващи здравословни твърдения

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени