Компанията "Майкрософт" отчете ръст на тримесечните продажби, в момент, в който инвеститорите се питат дали разходите, направени от нея в областта на изкуствения интелект, си струват, предадоха световните агенции.
"Майкрософт" отчита ръст на тримесечните си продажби от 16% до $65,6 млрд., като по този начин компанията се опитва да увери инвеститорите, че огромните й разходи за изкуствен интелект имат възвращаемост. Данните са за третото тримесечие.
Компанията е похарчила милиарди долари, за да разшири глобалната си мрежа от центрове за данни и друга физическа инфраструктура, необходима за разработването на технология за изкуствен интелект, която може да изготвя документи, да прави снимки и да служи като реалистичен личен асистент на работното място или у дома.
В резултат на това продуктите, свързани с изкуствения интелект, сега са на път да допринесат с около "10 млрд. за годишните приходи на компанията. Производителят на софтуер отчете и 11% увеличение на тримесечната печалба до "24,7 млрд., или "3,30 на акция, което надмина очакванията на Уолстрийт за периода юли-септември.