В Министерския съвет дадоха брифинг с повече информация по казуса с едностранното прекратяване на всички нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканската пътна мрежа от страна на Агенция "Пътна инфраструктура".
Зам.-министърът на финансите Андрей Цеков отново преповтори тезата, че в областта на пътната инфраструктура повече от 10 години е заложник на една институционализирана и поддържана от АПИ порочна система.
"В условията на ограничена конкуренция се разходва обществен ресурс, надвишаващ прогнозните стойности на поръчките. Най-пресният пример е възлагането магистралата "Русе - Велико Търново", уточни Цеков.
Две междуведомствени работни групи са били назначени по казуса. Първата е била назначена от служебния премиер Стефан Янев. Андрей Цеков изброи обявени обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка, чийто срок непрекъснато се удължава. Същевременно процедурите биват прекратявани.
"В резултат на всички тези действия реалната ситуация е такава - държавата е лишена от пътно поддържане за следващите шест-седем месеца", отбеляза Цеков.
Настимир Ананиев не скри раздразнението си от коментар на журналистка, която заяви, че на практика правителството на Кирил Петков продължава така наречените "порочни" практики: "Проблемът, който е в момента, е свързан с това, което искат от Камара "Пътища" - да се продължат обществените поръчки с фирмите, които работят в момента. Ние искаме нови обществени поръчки и да бъдат избрани нови изпълнители", заяви Ананиев.
"Притиснати сме да търсим решение и както казах - към изрядните изпълнители ще платим. Вече платихме 50% под натиск, но повече няма да го правим. Няма да дадем празен чек на пътните фирми", допълни той.
На въпрос, кой решава коя фирма е изрядна и коя не, той отговори: "Това са две институции - ДНСК и Държавната финансова инспекция".
Журналистите обвиниха зам.-министъра от МРРБ Ивайло Стайков, че не е запознат с компрометираните обществените поръчки: "Вие за какво работите, за какво си получавате заплатата?!".