Отменено е изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване

ТИР (снимката е илюстративна)
ТИР (снимката е илюстративна) Източник: Zonanews

Съдът на ЕС се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, които бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

 

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване. С днешното решение на Съда на ЕС това вече е факт.

 

Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка.

 

Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8%, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване отговарящо средно на 33 часа на камион.

 

Европейското законодателство следва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. Отмяната на непропорционалната разпоредба за връщането на превозното средство е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове, съответно нивото на вредни СО 2 емисии.

 

Българската страна е наясно, че Пакет мобилност 1 е сложен законодателен пакет,  осигуряващ баланс между спазване основните принципи за функциониране на Единния вътрешен пазар и подобряване на условията на труд на водачите.

 

В тази връзка българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки 4 седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване.

 

България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС.

 

Още от "Бизнес и финанси"

Теменужка Петкова към Асен Василев: 11 месеца кабинетът "Желязков" поправя грешки от последните 4 г.

Имало е картечница, тя е била използвана, но не от нас, каза още финансовият министър, по повод думите на Мартин Димитров, че правителството било като "луд с картечница"

Прочетете повече прочетете повече

Парламентът отхвърли искането за изслушване на финансовия министър във връзка с публикации за парична гаранция за заем з

Не се прие искането на Йордан Цонев и Станислав Анастасов от ДПС-Ново начало точка първа за днес да бъде законопроект за закриване на Комисията за противодействие на корупцията.

Прочетете повече прочетете повече

Проекти за къси вериги на доставка обединяват 444 земеделски стопани

Подадени са общо 27 заявления за подпомагане от признати групи и организации на производителите, както и от други обединения на земеделски стопани. Те са със заявена финансова помощ в размер на над 5 650 000 евро, при определен бюджет за приема в размер на 9 500 000 евро

Прочетете повече прочетете повече

Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат

По-рано официалният представител на Европейската комисия Тома Ренье заяви на брифинг в Брюксел, че Еврокомисията е наложила глоба на платформата X в размер на 120 милиона евро за нарушение на европейския закон за цифровите услуги

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени