Отменено е изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване

ТИР (снимката е илюстративна)
ТИР (снимката е илюстративна) Източник: Zonanews

Съдът на ЕС се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, които бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

 

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване. С днешното решение на Съда на ЕС това вече е факт.

 

Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка.

 

Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8%, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване отговарящо средно на 33 часа на камион.

 

Европейското законодателство следва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. Отмяната на непропорционалната разпоредба за връщането на превозното средство е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове, съответно нивото на вредни СО 2 емисии.

 

Българската страна е наясно, че Пакет мобилност 1 е сложен законодателен пакет,  осигуряващ баланс между спазване основните принципи за функциониране на Единния вътрешен пазар и подобряване на условията на труд на водачите.

 

В тази връзка българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки 4 седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване.

 

България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС.

 

Още от "Бизнес и финанси"

Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат

По-рано официалният представител на Европейската комисия Тома Ренье заяви на брифинг в Брюксел, че Еврокомисията е наложила глоба на платформата X в размер на 120 милиона евро за нарушение на европейския закон за цифровите услуги

Прочетете повече прочетете повече

АМБ: Близо 60% от свинското месо на пазара е българско, не се очаква скок на цената по празниците

В последните месеци масово в социалните мрежи се твърди, че свинското месо от внос, предимно от Испания, което се продава на нашия пазар, много трудно се готви

Прочетете повече прочетете повече

Теменужка Петкова към синдикатите и работодателите: Сигурна съм, че заедно ще постигнем балансиран вариант на бюджет

Направили сме своите разчети, своите анализи. Една съществена част от тези предложения са свързани с мерки в разходната част на бюджета, заяви министърът на финансите

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени