Отменено е изискването за връщане на товарните автомобили на всеки 8 седмици в държавата по установяване

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване

ТИР (снимката е илюстративна)
ТИР (снимката е илюстративна) Източник: Zonanews

Съдът на ЕС се произнесе по делата за отмяна на част от разпоредбите на Пакет мобилност 1, които бяха заведени на 23 октомври 2020 г. от България, Литва, Полша, Унгария, Румъния, Малта и Кипър, а Естония и Латвия се включиха като страни помагачи.

 

България положи максимални усилия да бъде напълно заличен текстът за връщане на превозното средство на всеки 8 седмици в държавата по установяване. С днешното решение на Съда на ЕС това вече е факт.

 

Българската страна и единомислещите държави нееднократно представяха и аргументирано защитаваха позицията, че връщането на превозните средства води до увеличаване броя на празните курсове и неоправдано увеличаване на вредните емисии, което е в разрез със заложените цели в Зелената сделка.

 

Направено бе проучване от KPMG, което показа, че задължителното връщане на товарните камиони ще доведе до увеличаване на вредните емисии само от българския автомобилен парк с 0,8%, дневният трафик по границите ще се увеличи двойно, с последващо време за преминаване отговарящо средно на 33 часа на камион.

 

Европейското законодателство следва да позволи адаптирането на автомобилния тежкотоварен транспорт към целите за екологична устойчивост. Отмяната на непропорционалната разпоредба за връщането на превозното средство е стъпка в правилната посока, която ще намали броя на празните курсове, съответно нивото на вредни СО 2 емисии.

 

Българската страна е наясно, че Пакет мобилност 1 е сложен законодателен пакет,  осигуряващ баланс между спазване основните принципи за функциониране на Единния вътрешен пазар и подобряване на условията на труд на водачите.

 

В тази връзка българската страна приветства внесената правна яснота и сигурност относно разпоредбата за връщане на водача на всеки 4 седмици по местопребиваване, с което водачите ще имат правото да избират мястото за ползване на седмичната си почивка, а работодателите ще са задължени да организират работния процес по начин, позволяващ връщане в държавата на установяване.

 

България ще продължи да работи в посока подобряване условията на труд на водачите, както и осигуряване на недискриминационни и пропорционални правила за предоставяне на товарни транспортни услуги в ЕС.

 

Още от "Бизнес и финанси"

ЕК е поставила на пауза оценката на искането на България за третото плащане по ПВУ

От Комисията са одобрили последните изменения в българския план на 5 ноември. Предстои страните-членки също да кажат "да" и след това Комисията ще поднови процеса на оценяване

Прочетете повече прочетете повече

Одобрена е позицията на Република България за предстоящото заседание на Съвета на Европейския съюз по земеделие и рибарс

Страната ни подкрепя развитието на търговията на стоки с Украйна, но трябва да не се допуска тя да повлиява отрицателно и да измества производството на традиционни или чувствителни продукти за Европейския съюз

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Росен Желязков: Очакваме третия транш от НПВУ, който е близо 1,6 млрд. евро, да постъпи в рамките на настоящат

Министър-председателят Росен Желязков посочи, че държавата е изпълнила 58 от общо 59 етапни цели, като второто плащане е не само постижение, но и предпоставка за третия транш по Плана

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени