Близо 14 000 лева сметка за ток и 118 лева компенсация. Такава шокираща фактура получи заведение в София, алармираха вчера от Асоциацията на заведенията. Оттам нарекоха помощта от държавата "пълна подигравка".
Миналият месец при същата сметка компенсацията е била около 3000 лева, обясни за NOVA Павлин Петров от Асоциацията на заведенията.
"Няма как да ни помогнат тези 118 лева. Сметките за ток са 2 500 – 3000 нагоре. Това донася загуби на всяка фирма. От нас се очаква да продължим да работим, да продължим да създаваме работни места. Но няма как да стане при положение, че не можем да си покриваме сметките за ток", заяви Павлин Петров.
"Надяваме се час по-скоро правителството да се вслуша в предложението на работодателските организации – да няма таван, а компенсация от 75%. Тогава ще останат при нас средства, с които да си покриваме разходите, да запазим служителите и да предлагаме по-добър продукт", заяви Петров.
Екип на NOVA се свърза с Министерството на енергетиката и с ЧЕЗ. От министерството обещаха официален отговор до обяд, но причината за тази компенсация била смяна на доставчика. От ЧЕЗ отговориха, че в рамките на януари клиентът е получавал електроенергия в качеството му на доставчик от последна инстанция.
След това клиентът има нов договор, с който получава електроенергия в качеството му на търговец на електроенергия. Затова и последното отчитане на обекта е било на 01.02 до 01.02. Следователно тази компенсация е само за 1 ден. Компенсацията, която трябва да получи за февруари, ще бъде приспадната към следващата фактура.