Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна

Компанията стартира серия от инициативи за информираност и подкрепа в преходния период

Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна
Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна Източник: Distinkt.bg

С наближаването на 1 януари 2026 г., когато еврото ще стане официална валута в България, потребителите все по-често търсят отговори на въпроси, свързани с лични финанси, кредити и бъдещи разплащания. В този контекст Easy Credit проведе собствено проучване сред активни клиенти, за да установи нивото на информираност, нагласите и конкретните опасения на хората относно прехода от лев към евро.

 

Резултатите показват, че 93.8% от анкетираните знаят, че от 2026 г. кредитите ще се отпускат в евро, а 86.4% са наясно в кои държави еврото е официална валута. Въпреки това над половината (53.1%) изразяват притеснения как валутната промяна ще се отрази на вече изтеглените им кредити. Най-често посочваните тревоги са свързани с възможност за по-високи лихви и такси (45.7%), неясноти около преизчисляването на оставащите вноски (42%), както и липса на достатъчно достъпна информация (18.5%).

 

Анализът на резултатите показва, че клиентите на Easy Credit са информирани в общ план, но изпитват сериозни колебания по отношение на конкретни механизми, свързани с прехода – особено при преобразуването на съществуващите задължения и ориентирането в новите условия. На база на това, компанията стартира информационната кампания "Изи консултант: от лев към евро”, която ще продължи до края на 2025 г. и ще включва серия от образователни и практически насочени материали, подготвени с език, близък до ежедневието на хората.

 

"За нас е важно клиентите ни да се чувстват спокойни и уверени в период на промяна. Затова поставяме реалните въпроси и притеснения в основата на комуникацията. Кампанията ни не просто информира, тя говори с хората по човешки и достъпен начин, за да подкрепим избора им с яснота и предвидимост", коментира Силвия Александорва, дивизионен директор "Маркетинг" в Easy Credit.

 

Комуникацията обхваща социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като акцентите включват разяснения как ще се преизчисляват заемите по фиксирания курс, ще има ли промяна в лихвите и сроковете, какво представлява двойното обозначаване на цените и как ще изглеждат новите разплащателни документи. Предвиждат се и допълнителни теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на некоректни практики и стъпките за планиране на личните финанси в преходния период.

 

Според проучването 65.4% от анкетираните определят като "много важно" да получат ясна информация за преобразуването на кредитите си, а 84% смятат, че компаниите за бързи кредити трябва да предложат допълнителни разяснения и съдействие. В същото време 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредит преди валутната промяна – в левове, което показва търсене на сигурност и стабилност в условията на промяна.

В един от най-важните икономически преходи в съвременната история на страната Easy Credit потвърждава ролята си на отговорен и ангажиран партньор, който не само разбира очакванията на своите клиенти, но и предприема конкретни действия, за да ги подкрепи.

Още от "Бизнес и финанси"

Премиерът Желязков пред американския бизнес: България е една от най-динамичните и перспективни икономики в Югоизточна Ев

Наред с членството ни в ЕС и НАТО, министър-председателят изтъкна присъединяването ни към Шенгенското пространство и към еврозоната като гаранция за стабилност и предвидимост

Прочетете повече прочетете повече

Вицепремиерът Томислав Дончев: Няма тема "6 млрд. под въпрос"

Искането на "Обнови Европа" за спиране на средстата по ПВУ не трябва да се подценява, каза вицепремиерът и увери, че средства както от страна на правителството, така и от страна на ЕК към България, ще има

Прочетете повече прочетете повече

МВФ препоръча на България вдигане на ставките и отмяна на плоския данък

Капацитетът за генериране на приходи от режима на плоско данъчно облагане изглежда недостатъчен, за да отговори на нарастващото търсене на качествени услуги, констатират от Фонда

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени