Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна

Компанията стартира серия от инициативи за информираност и подкрепа в преходния период

Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна
Проучване на Easy Credit разкрива кои са основните очаквания на потребителите преди валутната промяна Източник: Distinkt.bg

С наближаването на 1 януари 2026 г., когато еврото ще стане официална валута в България, потребителите все по-често търсят отговори на въпроси, свързани с лични финанси, кредити и бъдещи разплащания. В този контекст Easy Credit проведе собствено проучване сред активни клиенти, за да установи нивото на информираност, нагласите и конкретните опасения на хората относно прехода от лев към евро.

 

Резултатите показват, че 93.8% от анкетираните знаят, че от 2026 г. кредитите ще се отпускат в евро, а 86.4% са наясно в кои държави еврото е официална валута. Въпреки това над половината (53.1%) изразяват притеснения как валутната промяна ще се отрази на вече изтеглените им кредити. Най-често посочваните тревоги са свързани с възможност за по-високи лихви и такси (45.7%), неясноти около преизчисляването на оставащите вноски (42%), както и липса на достатъчно достъпна информация (18.5%).

 

Анализът на резултатите показва, че клиентите на Easy Credit са информирани в общ план, но изпитват сериозни колебания по отношение на конкретни механизми, свързани с прехода – особено при преобразуването на съществуващите задължения и ориентирането в новите условия. На база на това, компанията стартира информационната кампания "Изи консултант: от лев към евро”, която ще продължи до края на 2025 г. и ще включва серия от образователни и практически насочени материали, подготвени с език, близък до ежедневието на хората.

 

"За нас е важно клиентите ни да се чувстват спокойни и уверени в период на промяна. Затова поставяме реалните въпроси и притеснения в основата на комуникацията. Кампанията ни не просто информира, тя говори с хората по човешки и достъпен начин, за да подкрепим избора им с яснота и предвидимост", коментира Силвия Александорва, дивизионен директор "Маркетинг" в Easy Credit.

 

Комуникацията обхваща социалните мрежи, корпоративния уебсайт и медиите, като акцентите включват разяснения как ще се преизчисляват заемите по фиксирания курс, ще има ли промяна в лихвите и сроковете, какво представлява двойното обозначаване на цените и как ще изглеждат новите разплащателни документи. Предвиждат се и допълнителни теми, свързани с правата на потребителите, разпознаването на некоректни практики и стъпките за планиране на личните финанси в преходния период.

 

Според проучването 65.4% от анкетираните определят като "много важно" да получат ясна информация за преобразуването на кредитите си, а 84% смятат, че компаниите за бързи кредити трябва да предложат допълнителни разяснения и съдействие. В същото време 42% от потребителите предпочитат да изтеглят кредит преди валутната промяна – в левове, което показва търсене на сигурност и стабилност в условията на промяна.

В един от най-важните икономически преходи в съвременната история на страната Easy Credit потвърждава ролята си на отговорен и ангажиран партньор, който не само разбира очакванията на своите клиенти, но и предприема конкретни действия, за да ги подкрепи.

Още от "Бизнес и финанси"

Европейският доклад за потребителите разкрива: онлайн измами, фалшива храна и подвеждащи етикети подкопават доверието в

Особено тревожно е състоянието при храните – широко разпространено е подвеждащо етикетиране, използване на термини като "био" и "еко" без реална сертификация, подмяна на съставки и заблуждаващи здравословни твърдения

Прочетете повече прочетете повече

Свободният енергиен пазар ще обхване 4,5 милиона битови потребители в България – какво ще определи избора им, когато въз

Премахват се и фиксираните квоти електроенергия от АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ за регулирания пазар, а балансиращият пазар се преструктурира по европейски правила.

Прочетете повече прочетете повече

Институт GATE с ключова роля в новите AI политики на ЕС

Лабораторията за експериментална регулация е първата по рода си в България и една от малкото в ЕС, която позволява реална проверка на ефективността и въздействието на нови AI решения още преди тяхното въвеждане на пазара

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени