Сдружението "За достъпна и качествена храна" със съмнение за пропуски в системите за управление на качеството в голяма част от хранителните магазини и вериги

Продължават сигналите, че консумацията на храни с неотговарящо на изискванията качество, е причинила стомашно-чревни проблеми на множество български граждани по Черноморието и сезонните курорти

Ресторант
Ресторант Източник: Zonanews

Сдружението "За достъпна и качествена храна" има съмнения за пропуски в системите за управление на качеството в голяма част от веригите, предлагащи хранителни продукти. В серия от случаи в поредица търговски вериги, предлагащи хранителни продукти, в различни градове от страната, сдружението "За достъпна и качествена храна" с тревога отбелязва, че липсата на диалог между веригите и потребителите продължава да бъде един от сериозните проблеми, констатирани от Сдружението от началото на тази година.

 

Един от неприятните изводи е, че при подаване на сигнал към дадена верига с цел облекчаване на работата на българските институции, имащи отношение към хранително-вкусовата верига и правата на потребителите,  отговорите идват прекалено късно и са прекалено общи, без конкретика по повода за сигнала.

 

Особено обезпокоителни за нас са сигналите, които получаваме от потребители, че са налице случаи, в които при констатиран проблем с даден продукт още на каса, управителите на веригите отказват да възстановят сумата от покупката, пишат от сдружението.

 

Продължаваща тенденция е потребители да ни изпращат сигнали, свързан с пакетирани продукти, най-вече такива с дълъг срок на годност, от типа тестени, при които се забелязва мухъл и други процеси на развала.

 

Продължават сигналите, че консумацията на храни с вероятно неотговарящо на изискванията качество, е причинила стомашно-чревни проблеми на множество български граждани по българското Черноморие и сезонните курорти.

 

Въпреки отличния диалог с институциите, бавната реакция на сигнали и запитвания от клиенти и организации към търговските вериги, създава допълнително напрежение и не спомага за установяване на стабилен баланс на взаимоотношенията и интересите на търговците и клиентите.

Още от "Бизнес и финанси"

Последни новини

Най-четени