
"Във връзка с предоставената от мен информация пред Народното събрание на Република България относно нарушенията на правата на хората от страна на мобилните оператори и неизпълнение на влезли в сила съдебни решения и заповеди за нелоялни търговски практики, информирам обществото за последното решение на Върховния административен съд". Така започва официална позиция на председателя на КЗП Мария Филипова, изпратена до медиите.
"ВАС окончателно потвърди заповедта, с която на "Йеттел България" ЕАД се забранява да не регистрира и да не отразява заявленията на потребителите за прекратяване на услуги и заплатени парични задължения.
Върховният административен съд приема, че поведението на служители на "Йеттел България" ЕАД е нелоялно и че нарушава правата на гражданите, съзнателно подхождайки към тях непрофесионално и недобросъвестно. В конкретния казус потребителят е подал заявление за прекратяване на договор и заплатил неустойка, като тези действия не са били отразени своевременно. В резултат на това операторът е продължил да начислява месечни сметки.
Подобни нарушения не могат да бъдат оправдани с технически или човешки грешки, а дружествата трябва да въведат ефективни мерки за превенция и защита на правата на хората", се допълва в съобщението.