Теленор отговори на Корнелия Нинова и КЗП

Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите  индивидуални договори

Теленор
Теленор Източник: Теленор България
Теленор излезе с официална позиция по повод изразените днес становища от вицепремиера Корнелия Нинова и Комисията за защита на потребителите по повод индексацията на месечните такси.
 
Ето какво заявиха от компанията:
Във връзка със становището на вицепремиера и министър на Икономиката и индустрията г-жа Корнелия Нинова и публикуваното съобщение на страницата на Комисия за защита на потребителите (КЗП), бихме искали да потвърдим, че  сме запознати с тях. Доколкото на този етап не сме получили заповед, издадена от КЗП за забрана на нелоялна търговска практика, свързана с планираната от нас индексация, планираме да изчакаме получаването ѝ, съответно да се запознаем със съдържанието й,  след което ще оповестим последващите си стъпки.
 
Междувременно по отношение на обявеното на 21.12.21 г. решение за индексация на цените на месечните абонаменти, бихме искали да изразим следното становище:
 
Като отговорна компания, която иска да отговори на повишеното потребление в настоящата пандемична ситуация, Теленор България предприема всички необходими действия, които ще позволят непрекъснатост на услугите и постоянна свързаност на гражданите с необходимото качество. Взехме това нелеко бизнес решение поради значителното нарастване на оперативните разходи, предизвикано от покачването на цените на електроенергия, горива, различни продукти и услуги на пазара, както и на вносните компоненти, които се влагат при изграждане и модернизиране на мрежата.
 
Бихме искали да подчертаем, че в интерес на потребителите взехме решението да отложим прилагането на инфлационния индекс за 2020 г. и да го приложим през февруари, заедно с този за 2021 г., като по този начин считаме, че индексацията е максимално щадяща за клиентите ни. Индексацията ще се отрази във фактурата на настоящите клиенти след 05.02.2022 г. Очакваме индексацията да е около 5%, формирана по следния начин:
За 2021 г. индексацията се извършва, като се прилага средногодишният индекс на потребителските цени (ИПЦ), публикуван от Национален статистически институт (НСИ) за 2020 г., който е в размер на 1.7%.
 
В началото на следващата календарна година, Теленор България ще индексира месечните абонаменти с ИПЦ за 2021г., чийто прогнозен размер към момента е около 3.3%. Веднага след като Националният статистически институт публикува размера на средния годишен индекс на потребителските цени (СГП) за 2021 г., което публикуване се очаква в средата на януари 2022 г., Теленор България ще информира потребителите си за точния му размер. За 50% от клиентската ни база тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС.
 
Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите  индивидуални договори, които предвиждат, че Теленор България има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно, с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени, за предходната година, като информира потребителя в първата месечна фактура след индексирането. До този момент Теленор България не се е възползвала от правото да индексира цените, но нарастването на оперативните ни разходи в пъти, което отчитаме от старта на пандемията и особено през последните няколко месеца, наложи взимането на това нелеко решение.
 
Уверяваме Ви, че решението за индексация бе взето след задълбочени анализи и внимателно проучване на практиките на пазара на телекомуникационни услуги в Европа, където индексация на цените на мобилните услуги е обичайна практика. В допълнение, видно от потребителската кошница, изследвана от НСИ при определяне средногодишния индекс на потребителските цени, единствено цената на електронните съобщителни услуги през последните 18 месеца е продължавала да пада.
 
Важно е също да отбележим, че в тежката ситуация на пандемия,Теленор България запази броя на служителите си, продължи да разчита на всички свои местните доставчици и подизпълнители, без да намаляваме обема на поръчките си за стоки и услуги към тях. В резултат на това, като голям работодател и корпоративен данъкоплатец, Теленор България  продължава да дава своя принос за развитие на българската икономика. 
 
Бихме искали да Ви информираме, че гореизложеното и допълнителни детайли са посочени и в отговора ни към Омбудсмана на Република България, който беше изпратен днес.
 

Още от "Бизнес и финанси"

Определени са ставките по десет интервенции за обвързано подпомагане за животни за Кампания 2025

Одобрените нива на подпомагане са съобразно определените индикативни ставки в Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони 2023-2027 г. за Кампания 2025

Прочетете повече прочетете повече

Теменужка Петкова към Асен Василев: 11 месеца кабинетът "Желязков" поправя грешки от последните 4 г.

Имало е картечница, тя е била използвана, но не от нас, каза още финансовият министър, по повод думите на Мартин Димитров, че правителството било като "луд с картечница"

Прочетете повече прочетете повече

Парламентът отхвърли искането за изслушване на финансовия министър във връзка с публикации за парична гаранция за заем з

Не се прие искането на Йордан Цонев и Станислав Анастасов от ДПС-Ново начало точка първа за днес да бъде законопроект за закриване на Комисията за противодействие на корупцията.

Прочетете повече прочетете повече

Проекти за къси вериги на доставка обединяват 444 земеделски стопани

Подадени са общо 27 заявления за подпомагане от признати групи и организации на производителите, както и от други обединения на земеделски стопани. Те са със заявена финансова помощ в размер на над 5 650 000 евро, при определен бюджет за приема в размер на 9 500 000 евро

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени