Владислав Горанов: Валутният резерв от 78 млрд. лв. няма да ходи никъде

Вероятно всяка година ще има изменение на цените, но спрямо инфлацията

Владислав Горанов
Владислав Горанов Източник: Zonanews

Мисля че утре след формалното гласуване и приемането на трите законодателни акта, които предстои да се гласуват, нищо не може да се обърка до 1 януари за еврото. Това заяви пред bTV бившият финансов министър Владислав Горанов.

 

"Няма момент, в който стойността на лева да падне. Левовете ще могат да се обменят до безкрай. Дори и вашите внуци да намерят парите си, ще могат да ги обменят. Първите 6 месеца обаче ще се обменят без такси", подчерта бившият финансов министър.

 

"Нито една стотинка и нито един евроцент от валутния резерв от 78 млрд. лв. няма да ходи никъде. БНБ ще бъде част от евросистемата", подчерта той.

 

Мандатът на ЕЦБ е инфлацията да е 2% и не е здравословно дефлацията да е по-малка от 2%, съобщи Горанов.

 

Вероятно всяка година ще има изменение на цените, но спрямо инфлацията, коментира той. "Колкото по-богати ставаме, толкова по-високи ще са цените".

 

Според него държавата е могла на по-ранен етап да започне информационна кампания за еврото. "Големите промени в цените станаха в период на грешна фискална политика. Асен Василев счупи дългогодишната ни строга фискална политика", припомни Владислав Горанов.

 

"Трябва да има забавяне на доходите, защото се движим по "червената" скала", препоръча бившият финансов министър. За ПП той заяви, че претендират, че са моралните стожери на обществото, а записите доказали обратното.

Още от "Бизнес и финанси"

Димитър Радев: Присъединяването към еврозоната представлява стратегически щит за нас

Анализът аргументира, че приемането на еврото представлява не само стабилизиращ фактор, но и стратегическа необходимост на фона на засилващата се геополитическа и финансова фрагментация

Прочетете повече прочетете повече

Европейската комисия одобри изменения План за възстановяване и устойчивост на България

От НПВУ отпадат инвестиции или части от тях, които не могат да бъдат реализирани в срока на допустимост на разходите, като на тяхно място са предложени нови, в областта на енергийната ефективност и транспортната свързаност

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени