"Български пощи" с позиция за фалшивите съобщения от тяхно име: Не изискваме онлайн плащания

Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и друга информация

"Български пощи" предупреждават за фалшиви електронни и SMS съобщения, които се изпращат до граждани от името или с логото на дружеството. Това съобщиха от пресцентъра на националния пощенски доставчик.

 

"Български пощи" отново обръщат внимание, че не изпращат тези съобщения, не изискват по имейл info@bgpost.bg или SMS заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница на пратки и по никакви поводи не изискват лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.

 

Дължимите суми и държавни вземания към дружеството се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.

 

От началото на юли 2023 г. преобладават фалшивите SMS съобщения. В тях клиентът се уведомява, че има пратка, като понякога се посочва и произволен номер. Изисква се да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и други.

 

Във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и друга информация. Съобщенията се изпращат на английски или на български език. В някои от случаите като подател на SMS-те и имейлите се копира името на "Български пощи" и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg.

Още от "България"

Последни новини

Най-четени