Бях извикан от заместник-министъра на Регионалното развитие. Беше ми връчена заповед, като в нея мотивите бяха по преценка на министъра на регионалното развитие. Това е съвсем нормално, в закона има такава възможност. Изненада ме официалното съобщение на министерството, с което бяха посочени други мотиви. Моята версия е, че министър Комитова е подведена. Това нямаше да се случи, ако ни беше извикала и бяхме обсъдили мотивите. Това сподели бившият шеф на АПИ Георги Терзийски в студиото на сутрешния блок на NOVA.
Той коментира казуса с авансите: "Това, което прави Министерството са внушения. Предполагам, че го прави, за да изглежда по-оправдано нашето уволнение". "Ако тя не е подведена, а с нейно съгласие тези мотиви са сглобени, защото това е една сглобка, която усещам как в последно време често се прави. От истини и полуистини се сглобява едно внушение”, допълни бившият председател на УС на АПИ.
Проектната готовност е следствие от плащането на аванса, защото са част от подготовката за строителство: "Колегите се опитаха да обяснят, че с тези пари се капарират материали".
По думите му, ако АМ нямат пари да закупят материали това би увеличило цената на строителството. Определи 5-те млрд. като "внушение": "Те са за ангажименти, гарантирани от българското правителство. Това не са пари в сметките на АМ. Това са ангажименти, за да може тези обекти да бъдат гарантирани. Ако не бяха осигурени тези пари, сега нямаше да говорим за изграждането на обекти".
Той коментира и казуса около държавното дружество "Автомагистрали” и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева. "Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на "Автомагистрали”, категоричен бе той.
Терзийски цитира изследване на Камарата на строителите, според което в България се строят магистрали най-евтино.