ГВА ще наложи санкции на четирите наземни оператора на летищата в София, Варна и Бургас

ГД ГВА ще наложи предвидените в закона максимални санкции на четирите наземни оператора

Летище София
Летище София Източник: Zonanews

ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" откри редица пропуски в работата на наземните оператори, обслужващи летищата в София, Варна и Бургас. От началото на месеца по разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се провеждат извънредни проверки на всички наземни оператори, обслужващи трите летища.

 

Основен акцент на инспекциите е качеството на обслужването при транспортиране на пътниците между терминалите и самолетите. "Крайно време е да се разбере, че комфортът на пътниците не е само някакво красиво пожелание, а задължително изискване, aко искаме да сме нормална европейска държава", категоричен бе вицепремиерът Гроздан Караджов.

 

Инспектирана е работата на четирите оператора – "СОФ Кънект" АД, "Суиспорт България" АД, "ГолдЕър Хендлинг България" ООД и "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Констатациите са недостатъчна хигиена в автобусите, неизползване на функцията за снижаване на пода (ниско ниво) при качване и слизане на пътниците, неизползване на климатичните системи в автобусите, липса на информация при забавяне на тръгването на автобуса към самолета.

 

ГД ГВА ще наложи предвидените в закона максимални санкции на четирите наземни оператора. Тъй като по закон в момента те са до 500 лв., вицепремиерът Гроздан Караджов разпореди глобите да бъдат преразгледани и актуализирани.

 

ГД ГВА вече е изпратила до всички наземни оператори инструкции за отстраняване на установените пропуски:

  • да се въведе процедура за задължително почистване на автобусите преди всяка смяна и след всеки курс с отчитане в регистър /срок 30.06.2025 г./;
  • задължително да се уведомяват пътниците, когато се налага изчакване в автобусите;
  • да има допълнителен служител за придружаване на пътниците;
  • да се провеждат вътрешни инспекции от ръководствата на операторите;
  • да се изработи и въведе стандарт за културата на обслужване на пътниците /срок 31.07.2025 г./.


"Докато не бъде постигнато трайно подобрение на качеството на услугата, ще се извършват проверки всяка седмица. След подобряване на обслужването, контролът ще продължи с най-малко една проверка месечно", заяви още Караджов.

Още от "България"

Регионалният исторически музей в Стара Загора организира летни занимания за деца през юли

Програмата включва девет тематични дни, посветени на различни исторически епохи – от праисторията до Възраждането, както и на професиите археолог и реставрато

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени