Инж. Стоян Братоев: Основната причина за проблема при метростанция "Хаджи Димитър" са проливните дъждове

Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция, добави шефът на столичния "Метрополитен"

Софийското метро
Софийското метро Източник: Zonanews

Зоната на деформацията в третия лъч на метрото е с плаващ пясък. Това показаха сондажите на място. По време на строежа имаме правени сондажи през 100 метра, а въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра. Като причина за проблема при метростанция "Хаджи Димитър" може да се каже, че са и проливните дъждове. Това обяви на извънреден брифинг шефът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.
"В момента се демонтират релсите, траверсите и основата в компрометирания участък, който е 30 метра. Причините са няколко. Основната е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск и затова се е повдигнал релсовият път. Има още детайли, по които се работят, но изпълнителите трябва да разкрият една ивица, за да видим как ще подредим построяването. Като се подреди, ще бъде ясно какво ще бъде необходимото време за всеки от етапите. Трябва да се разчисти конструктивният бетон. Оказа се, че е изключително здрав. Взехме две независими прави. Първите вече излязоха и съответства на проектните изисквания. В новия проект се залагат същите параметри на бетон", обясни Братоев. По думите му, когато подредят нещата, ще могат да кажат ориентировъчно колко време ще им е необходимо, за да се отстранят щетите.

По думите му, когато подредят нещата, ще могат да кажат ориентировъчно колко време ще им е необходимо. „Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция. Все още не може да се каже чия е вината. Строителите ще си изпълнят ангажимента да отстранят вредата. Още не можем да кажем каква неустойка ще им искаме. При строителство по този метод, когато има много подземни води, той е много труден за изграждане. В други участъци е по-плитко и нивото на подземните води дори не покрива тунела. Тоест, такъв екстремен участък ние нямаме. Въпреки всичко, е възложено на проектантите да направят проверка и на съседните участъци. Няма по-екстремен участък, това е най-дълбокият“, каза още Стоян Братоев.

Още от "България"

Мъжът, който преби синоптиците на връх Мургаш, ще е под домашен арест, но в психиатрия

Мотивите на магистратите са, че към този момент има достатъчно данни за евентуално участие на Стоянов в побоя над метеоролозите, но не и дали може да носи наказателна отговорност

Прочетете повече прочетете повече

Работим за по-голямата мотивация на младите лекари в спешната помощ, казаха от Министерството на здравеопазването

Упражняването на специалността "Спешна медицина" е свързано с високи нива на стрес поради работата на терен, в непознати необичайни условия, където се налага взимане на бързи и адекватни решения, отчитат от МЗ

Прочетете повече прочетете повече

Слав Монов е новият изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация"

Сред основните задачи на новия изпълнителен директор са повишаване ефективността на пътния контрол и намаляване на административните тежести и нерегламентираните практики

Прочетете повече прочетете повече

НСИ: Месечната инфлация за февруари е 0.6%, а годишната е 4%

През февруари спрямо предходния месец най-голямо повишение в цените се отчита при: "Съобщения", "Алкохолни напитки и тютюневи изделия" , "Ресторанти и хотели", "Развлечения и култура", и "Хранителни продукти и безалкохолни напитки"

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени