Как строиха комунистите? Борисов отново е прав!

Една колежка в Парламента днес е говорила за пътя до Рилския манастир, а този път тук не сме го правили ние, той е правен от комунистите, каза днес премиерът, докато коментираше последната наглост на председателя на БСП Корнелия Нинова

Борисов на инспекция в Югозападна България
Борисов на инспекция в Югозападна България Източник: МС


Антон Тодоров

Забележката на премиера Бойко Борисов днес по време на инспекцията му в Югозападна България е точно на мястото си, защото фактите и документите показват, че по времето на комунистическия режим в България строежът и поддръжката на пътищата са били на много ниско ниво, с лошо качество, сиромашка направия. И най-важното - всичко е правено в условията на непрекъснат, същностен дефицит, при непрекъснат недостиг на финанси. Няма нужда от много приказки по темата, документалните дивизии от архивите са достатъчни. А истината в тях е безпощадна. Съдете сами: четем доклад на двама крайно информирани и много запознати с истината по онова време хора - Васил Цанов, министър на транспорта, и Белчо Белчев, министър на финансите. В доклад от 1984 г., под наименованието "Относно състоянието на републиканската пътна мрежя и осигуряване на необходимите ресурси за нейното доизграждане, реконструкция, ремонт и поддържане", четем следните унищожителни данни и заключения за днешните опорки на прокомунистическите носталгици:

1. Най-критично е положението с  пътищата в направление на автомагистралния пръстен;

2. Все по-тревожен става проблема с пътните настилки. Значителна част от асфалтовите пътища /5 100 км/ са без горен износващ пласт, или той е от лек тип. Междуремонтният срок на около 12 000 км пътни настилки е изминал. Само 54,6 на сто от пътищата са изградени за нормативно осово натоварване 10 тона на ос. Поради тази причина на голяма част от пътищата, особено след неблагоприятни зими, с еполучават множество разрушения и деформации, които сериозно влошават условията за движение, икономическата ефективност на автотранспорта и неговата безопасност. 

3. За 1985 г. за текущ и основен ремонт са необходими - 385 млн. лева, при предвидени 246 млн. и 500 хил. лева. Окръжните народни съвети предвиждат за четвъртокласните пътища 82 млн. лева, при необходими 115 млн. лева, за капитални вложения се предвиждат 86 млн. лева, при необходими 180 млн. лева;


Погледнете таблиците - там е събран сублиматът на комнистическата некадърност и неспособност д арешат елементарни стопански задачи и нужди на българите. Затова Борисов е до болка прав, колкото и да се опитват да обругават кратките му, но проницателни заключения. Фактите и докемунтите го подкрепят. А кой може да е срещу теб, когато фактите и документите са с теб?!

 

Доклад от 1984 г., под наименованието
18_6-Republikanska patna mreja-sastoianie-resursi_1984_f.163-op.98-a 007














Още от "България"

Последни новини

Най-четени