Кантус Фирмус ще съди ректора на СУ "Св. Климент Охридски" за набеждаване и клевета

Това заявиха Васил Димитров и екипът на Кантус Фирмус

Радио "Класик А"
Радио "Класик А" Източник: Radio Classica

След публичното изявление на ректора на СУ "Св. Климент Охридски" проф. Георги Вълчев от 18.06.2025 г. и внушенията, които той направи с него, съм длъжен да заявя че, авторитетът на институцията Кантус Фирмус е изграждан 30 години.

 

Винаги сме работили, спазвайки законите на Р. България и подобни неподготвени, но целево тиражирани изказвания, не са подходящи за ректор на висше учебно заведение и аз и екипът ми няма да ги приемем мълчаливо.

 

"Прекратихме съмнителните игри на Кантус  Фирмус" – ако тези думи са на проф. Вълчев, ще потърсим отговорността му и възмездие в съда. Аз, Васил Димитров и екипът на Кантус Фирмус, сме посветили 30 години от живота си, за да има радио за класическа музика в България и такова имаше до онзи ден, в който проф. Вълчев го спря. Такива са фактите. Не заслужаваме тези груби обиди, които целят да омаловажат постъпката му!

Имам и няколко сериозни  въпроса:

Къде са средствата, предоставени от бюджета на университета за продукцията на радио Алма Матер през тези 19 години, в които Кантус Фирмус е предоставяло готова и платена от него продукция – 23 часа дневно със съгласието на университета (университетът е приемал излъчване на тази програма 19 години)? Университетът е носител на лицензия за радио дейност и далекосъобщителна дейност и ако е искал в този доста дълъг период да създава програма в 75% от програмното време, повярвайте ми, щеше да го направи.

 

Напротив! Това не е направено, тъй като за университета винаги е бил удобен, от имиджова страна фактът, че е платформа за единственото радио за класическа музика в България. Такава практика има в много държави, особено в САЩ.

 

В допълнение на това трябва да добавя, че Кантус Фирмус по договор е заплащало редовно годишни такси, чийто размер за 19 години надхвърля 1 милион лева. Това означава, че СУ "Св. Климент Охридски" се е облагодетелствал в няколко направления:

  1. Имиджово
  2. Финансово – не харчи бюджета си за производство на своя радиопрограма
  3. Получава средства от продуцента Кантус Фирмус

За рекламното време :

В договора с университета се посочва изрично, че рекламното време в радио Алма Матер Класик А "се използва от Кантус Фирмус,... с изключение на часовия пояс 17:00-18:00 ч. в делничен ден" – т. е. 23 часа в делнични дни и 24 часа в събота и неделя.

 

Не се посочва забрана рекламното време да се продава чрез посредници и рекламни агенции, каквато в случая е Фреш Радио Груп. ТОВА НЕ Е ПРЕОТСТЪПВАНЕ! Един рекламен екип работи за всичките радиостанции в групата и продава рекламата на 5 радиостанции. Нападката на ректора на университета, че има спекулация с рекламното време е нелепа, лесно оборима и нарушаваща имиджа на компанията ни. Нещо повече: темата с рекламата е нелепа най-вече от гледна точка на това, че за съжаление, рекламните приходи в подобна радиостанция са изключително малки и само  благодарение на факта, че радио Класик А е част от Фреш Радио Груп, е успявало да подготвя и излъчва своите програми.

 

Всъщност това е и нашият принос към обществото. Аз и екипът на Кантус Фирмус сме посветили 30 години от живота си, за да има радио за класическа музика в България. 

Не заслужаваме груби обиди и подобно отношение!

Васил Димитров

Още от "България"

Премиерът Желязков: Благодаря на българските дипломати и службите за сигурност за внимателно планираните действия по ева

Своята благодарност към службите на терен и посланиците на България в Тел Авив и Кайро, изрази и министърът на външните работи Георг Георгиев

Прочетете повече прочетете повече

За пръв път от 25 години – дерматолози и алерголози обсъждат заедно нови посоки в терапията на хроничната уртикария

Над 220 дерматолози, алерголози и много други лекари от различни специалности се събраха на XVI Национална конференция по дерматоалергология и имуномедиирани възпалителни заболявания

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени