Концесионерът на Летище София към ДеБъ: Пускат провокации срещу нас! Неверните им твърдения ще получат юридически отговор

По-рано днес лидерът на ДеБъ нападна концесията и съобщи заедно със свой съпартиец, че кoмпaниятa кoнцecиoнeр нa лeтищe Coфия SОF Соnnесt, пeчeли търгa, въпрeки чe нe прeдлaгa нaй-дoбрaтa цeнa и инвecтиции

Христо Иванов
Христо Иванов Източник: БГНЕС

Консорциумът SOF Connect, който се явява бъдещ концесионер на Летище София, излезе с позиция, в която заявява, че проучва юридическите възможности за противодействие на неверните твърдения в общественото пространство от последните дни, съобщава ПИК.

 

По-рано днес лидерът на ДеБъ нападна концесията и съобщи заедно със свой съпартиец, че кoмпaниятa кoнцecиoнeр нa лeтищe Coфия SОF Соnnесt, зaд кoятo cтoи Mеridiаm Еаstеrn Еurоpе Invеstmеnts, пeчeли търгa, въпрeки чe нe прeдлaгa нaй-дoбрaтa цeнa и инвecтиции.

 

Иванов отиде и по-далече, като посочи, че държaвaтa нa прaктикa пoдaрявa пoлoвин милиaрд лeвa нa eднa кoнкрeтнa кoмпaния, кaтo ce oткaзвa oт cъбирaнeтo нa кoнцecиoннитe тaкcи зa 10 гoдини пoд прeдлoг кoвид кризaтa. "Тoвa e клacичecкa cхeмa, зaд кoятo никoй нe знae кoй cтoи. Пoявявa ce призрaк и зa нeгo зaпoчвaт дa рaбoтят вcички инcтитуции и рeгулaтoри", зaяви Хриcтo Ивaнoв.

 

"Многократно се представят неверни твърдения в опит да се навреди на нашата репутация и на репутацията на партньорите в консорциума, които са международно признати икономически и индустриални оператори в Европа. Това е ясен отрицателен сигнал за всеки уважаван инвеститор, който разглежда България като инвестиционна дестинация. Имайки предвид тези непрестанни атаки, ние сме принудени да реагираме на това, което за съжаление сме убедени, че е провокация, която не отговаря на фактите или на нашата репутация."

 

В позицията се казва още: "Меридиам е утвърден и признат инвеститор в публични инфраструктурни активи в световен мащаб. Управляваме инфраструктурни активи на стойност над 70 милиарда евро и сме инвестирали в 90 обществени инфраструктурни проекта в световен мащаб, между които например летище LaGuardia в Ню Йорк. Ние инвестираме в дългосрочен план (с повече от 25-годишен срок) и нашите инвеститори са застрахователни компании, пенсионни фондове и банки за развитие като Европейската банка за възстановяване и развитие и Европейската инвестиционна банка.

 

Въпреки кризата, предизвикана от COVID-19, SOF Connect потвърди ангажимента си към концесията и ще привлече в България повече от 900 милиона лева дългосрочна инвестиция веднага, като (и не само): подкрепи финансово летището по време на най-тежката криза в неговата история; подобри значително услугите и инфраструктурата на Летище София, за да гарантира, че то ще бъде в най-благоприятна позиция в региона, когато започне възстановяването от кризата: плати 550 милиона лева първоначално концесионно възнаграждение към държавния бюджет на България; SOF Connect сключи договор за концесията на летище София през юли 2020 г. след открита и прозрачна тръжна процедура, която продължи 2 години и бе проведена от българската държава с подкрепата на международни организации и след отхвърлянето на две инстанции от Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд на жалби, инициирани от другите участници. 

 

Противно на това, което се твърди публично, не се предвижда опрощаване, а само отлагане на заплащането на годишните концесионни възнаграждения, дължими за първите 10 години от срока на концесията. Това е абсолютно необходимо, за да се запази финансовата устойчивост на летището, да бъде заплатено първоначалното концесионно възнаграждение и да бъде изпълнена мащабната инвестиционна програма, включително изграждане на нов Терминал 3, въпреки драстичния спад на въздушния трафик. Бихме искали да припомним, че трафикът на Летище София е едва една четвърт от това, което беше по време на тръжната процедура и че авиационната индустрия в световен мащаб преживява най-тежката си криза досега. Независимо от това сме преодоляване на пандемията", заявяват от консорциума.

Още от "България"

Последни новини

Най-четени