Омбудсманът Диана Ковачева препоръча да не се вдига цената на водата

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати индивидуална препоръка до осемте ВиК оператора в страната, които от 1 януари 2021 г. повишават цената на водата, с настояването да не прилагат новите, по-високи цени на ВиК услугата

Тези цени бяха утвърдени от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) с Решение № Ц-46/30.12.2020 г. Такава препоръка от доц. Ковачева получиха управителите на „ВиК - Варна" ООД, „ВиК" ООД гр. Кърджали, „ВиК" ООД гр. Перник, „ВиК" ЕООД гр. Плевен, „ВиК" ЕООД гр. Пловдив, „Водоснабдяване - Дунав" ЕООД гр. Разград, „Софийска вода" АД и „ВиК" ЕООД гр. Хасково.
Омбудсманът е категорична, че в настоящата епидемична обстановка, когато доходите на хората непрестанно намаляват, не бива да се допуска цената на ВиК услугите да се превърне във фактор, който ще задълбочи бедността и социалното изключване.
Диана Ковачева обръща внимание и на факта, че въпреки повишението на цената на услугата качеството й на много маста в страната не се подобрява. Омбудсманът акцентира и върху големите загуби на вода по водопреносните мрежи, както и върху незадоволителното изпълнение на показателите за качество.

При участието си в онлайн заседанието на регулатора, когато на 3 декември 2020 г. бе обсъден проектът на решение за изменение на одобрените цени на ВиК услугите за т.г., Ковачева настоя за икономически обосновани цени, които да отговарят на качеството за тяхното предоставяне и се противопостави на повишението на водата в същите тези осем области. За съжаление КЕВР не се съобрази с аргументираното становище на обществения защитник и новите по-високи цени станаха факт с решение в края на м.г.
„С Решение № Ц-46/30.12.2020 г. КЕВР утвърди нова, най-висока за страната цена на ВиК услугите за битови потребители, предоставяни от „Водоснабдяване-Дунав" ЕООД гр. Разград - от 3,420 лв. (с ДДС) на 3, 632 лв. (с ДДС)", пише омбудсманът до управителя на „Водоснабдяване - Дунав" ЕООД инж. Стоян Иванов. Диана Ковачева допълва, че освен това дружество е с оценка от КЕВР „пълно неизпълнение" на 23 показателя за качество. Сред тях са „качество на питейната вода в големи зони на водоснабдяване", „непрекъснатост на водоснабдяването", „аварии по водопроводната мрежа", „налягане във водоснабдителната система", „аварии на канализационната мрежа" и др.

Още от "България"

INSAIT пусна безплатен чат с изкуствен интелект, обучен с над 85 млрд. думи

С BgGPT чат България става първата страна в Европа, която стартира свой собствен чат, базиран на последно поколение свободнодостъпни езикови модели, разработени от публична институция (INSAIT) и насочени към собствения й език

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени