Продажбите на супер луксозните автомобили през миналата година не стигнаха нивата на предковидната 2019 година, но тези на луксозни модели бележат сериозен ръст, изпреварващ този на пазара, сочат данните на "Пътна полиция". За разлика от 2022 г. през миналата в България няма регистрирано "Бугати". Българин обаче е сред първите купувачи на пуснатия на пазара преди три месеца електрически "Ролс - Ройс Спектър" (Spectre), струващ около 1 млн. лв.
Общо 8 чисто нови ролсройса са получили български номера през миналата година при едва три през 2022 г. 2019 година обаче купените нови модели на "Ролс-Ройс" са били 12. На най-голям интерес се радва първият SUV на аристократичната марка "Кулинан". От него са регистрирани пет броя, два от които от най-луксозното изпълнение Black Badge, струващо поне 1 млн. лв.
В България са купени повече "Ламборгини" отколкото "Лада"
За поредна година най-желаната марка суперлуксозни автомобили са "Ферари", като от тях са регистрирани 11 чисто нови. Следват "Ламборгини" с 9 броя, за сравнение в България за същия период за продадени 8 нови лади. Новите бентлита са 6, моделите на "Астън Мартин" 4, има и един купен "Макларън".
Ако обърнем поглед към луксозните автомобилни марки, то за поредна година лидер остава БМВ с 1747 продажби. Това е с 57% по-висок резултат от 2022 г. при ръст на пазара на нови автомобили от 28 на сто. Купените нови леки коли "Мерцедес" са 1515 (32% ръст). Следват "Ауди" с 1040 (+24%).
Модел на "Тесла" е най-продаваният електромобил
В тон с нарастващия интерес към електромобилите все по-търсени става моделите на "Тесла", от които са купени 374 броя при това без марката да има официален вносител. Модел Y е най-продаваният нов автомобил в страната за миналата година с 299 реализации. Струващата около три пъти по-малко "Дачия Спринг" е предпочетена от 286 купувачи.
Забележителен ръст в продажбите се забелязва при "Порше" - почти 79%. Вероятно и заради смяната на вносителя от моделите на производителя са купени 293 броя. Като цяло на най-голям интерес се радват кросоувърите "Кайен" и "Макан" с общо 150 продажби на различните им версии. Следват различните модификации на класиката 911 с 61 регистрации.
От луксозните марки спад в продажбите има единствено при "Джип", вероятно заради подготвяната през последните месеци смяна на вносителя, която стана факт през ноември и "Ягуар", страдащи от липса на нови модели.
Източник: Дневник