В тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече се полага вторичната облицовка

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се правеше първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери

В тунел "Железница" на АМ "Струма" вече се полага вторичната облицовка
В тунел "Железница" на АМ "Струма" вече се полага вторичната облицовка Източник: АПИ

Половината от строителните дейности на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба. Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се правеше първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река, подпорна стена при директно трасе, още един мост над р. Суха река заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли и хеликоптерна площадка.

Напредва и работата по виадукта, който е преди „Железница“, пътувайки от София към Кулата, както и на отсечкатата след тунела. Виадуктът е с готова връхна конструкция на платното за София. Той се изгражда по технологията „потактово избутване“ на горното строене с хидравлични крикове. Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Съоръжението е от два моста за двете платна на движение, като всеки е от 21 сегмента. Всеки сегмент се избутва потактово, като по този начин не се налага спиране на движението по път Е79 София-Кулата и жп линията. През тази година завърши избутването на платното за София, а в платното за Кулата предстои напрягане и избутване на първия сегмент.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Още от "България"

Любомир Дацов: Бюджет 2026 допълнително стимулира негативни процеси

Членът ан Фискалния съвет отбеляза, че финансовата рамка за следващата година има същата структура като Бюджет 2025. Според него трудно може да се каже, че в новия бюджет има нещо различно

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени