В тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече се полага вторичната облицовка

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се правеше първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери

В тунел "Железница" на АМ "Струма" вече се полага вторичната облицовка
В тунел "Железница" на АМ "Струма" вече се полага вторичната облицовка Източник: АПИ

Половината от строителните дейности на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ вече са изпълнени. Първичната облицовка на съоръжението от южната страна достигна 931 м лява и 838 м за дясната тръба. От северната са изкопани 837 м дясна и 838 м лява тръба. Започна полагането и на вторичната облицовка на тунела. От южната страна изпълнените бетонови работи по стени и свод в дясната тръба са 132 м, а от северната - 186 м.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се правеше първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно и без прекъсване.

„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Той ще е с две отделни тръби за движение в посока, като дължината на всяка ще е около 2 км. Съоръжението ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.

Паралелно се изгражда и мост при директното трасе, преминаващ над р. Суха река, подпорна стена при директно трасе, още един мост над р. Суха река заедно с обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли и хеликоптерна площадка.

Напредва и работата по виадукта, който е преди „Железница“, пътувайки от София към Кулата, както и на отсечкатата след тунела. Виадуктът е с готова връхна конструкция на платното за София. Той се изгражда по технологията „потактово избутване“ на горното строене с хидравлични крикове. Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Съоръжението е от два моста за двете платна на движение, като всеки е от 21 сегмента. Всеки сегмент се избутва потактово, като по този начин не се налага спиране на движението по път Е79 София-Кулата и жп линията. През тази година завърши избутването на платното за София, а в платното за Кулата предстои напрягане и избутване на първия сегмент.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Още от "България"

Български народни песни и танци огласѝха Искърското дефиле по време на XVIII Национален фолклорен събор "Де е българскот

На сцената се изявиха 20 певчески, танцови и инструментални състави и 14 индивидуални изпълнители - представители на читалища, детски градини и пенсионерски клубове от 20 населени места

Прочетете повече прочетете повече

Основни умения за реакция при спешни състояния ще демонстрират от БЧК на изложение в "Интер Експо Център" в София през с

"Булмедика" е водещо изложение с дългогодишна традиция, което събира професионалисти от сферата на медицината, денталната медицина, диагностиката, медицинската техника и консумативите

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени