
Най-големият руски производител на автомобили "АвтоВАЗ" намалява заплатите на служителите си поради резкия спад в продажбите на автомобили и препълнените складове, в които според самата компания са се натрупали десетки хиляди непродадени автомобили.
Според Telegram канала Mash намалението на заплатите ще възлезе на поне 20 % и ще се случи, след като заводът в Толиати премине на четиридневна работна седмица в края на септември.
Освен че работната седмица се намалява с един ден, на работниците ще бъде отнет и извънредният труд, за който са получавали бонуси, съобщи за Mash източник от "АвтоВАЗ". Заради това много от тях ще подадат уведомление за напускане, добавя той.
По данни на Автостат руският автомобилен пазар се е сринал с 28% през първите шест месеца на 2025 г.: продадени са общо 530 000 нови леки автомобила.

Високият основен лихвен процент на Централната банка, който намали търсенето на кредити за автомобили и спря инвестиционните планове на компаниите, постави на ръба на оцеляването производителите на леки и товарни автомобили. Максим Соколов, ръководител на "АвтоВАЗ", се оплака още през февруари, че компанията е натрупала 100 000 непродадени автомобила, докато нормата е 60 000.
След АвтоВАЗ, Камаз и Горкинският автомобилен завод (ГАЗ) в Нижни Новгород обявиха преминаването към четиридневна работна седмица. А Павловският автобусен завод (ПАЗ), най-големият производител на малки и средни автобуси в страната, спря изцяло монтажната линия поради резкия спад на продажбите.
По данни на "Автостат" към края на юни дилърите са имали в салоните си 500 хил. МПС-та, които не са намерили купувачи. Това количество е достатъчно за 4-7 месеца продажби при норма от два месеца. Около 30 % от автомобилните дилъри са на ръба на затварянето, заяви Алексей Подщеколдин, президент на Руската асоциация на автомобилните дилъри.
Източник: The Moscow Times