Пътните проекти и поддържането на Републиканската пътна мрежа на територията са поставени пред реален риск. Те вече нямат финансова възможност за изпълнение на проектите и са изправени пред принудително спиране, алармират от Българската браншова камара "Пътища" (ББКП) в своя позиция.
Заради липсата на индексация на цените на материалите строителните фирми предпочитат да платят неустойки за прекратяване на договорите, вместо да рми. Ние ще отговорим по адекватен начин.
" По думите му доклада на междуведомствената група, проверяваща договорите на фирмите преди втория транш на разплащането на държавата е "абсолютно несъстоятелен".
Чайков подчерта, че Асен Василев не говори за фрапантни разлики в единичните цени, а в цената за ремонт на километър път, но в ремонта на километър път в зависимост от състоянието му "могат да влизат безброй различни по вид и големина дейности".
Единичните цени за тези дейности са в резултат на проведени обществени поръчки, уточни Стефан Чайков. Според него повече от 60% от тях са минали включително през съдебен контрол поради обжалвания.
Според него в пространството се хвърлят "голословни твърдения" и затова никой не споменава конкретни фирми, "за да не може някоя фирма да предяви съдебен иск за уронване на престижа".
Работната група в доклада си признава "с червени букви", че няма компетенциите да се произнесе "дали едно строителство е текущ ремонт, основен ремонт, реконструкция, ново строителство", изтъкна още Чайков.
Той изрази предположение, че една от причините нещата да се представят по този начин, са публичните конфликти във властта.