Българската браншова камара "Пътища": Правителството няма желание да се разплати с пътностроителните фирми

Една от причините нещата да се представят по този начин, са публичните конфликти във властта, казва Чайков

Инж. Стефан Чайков
Инж. Стефан Чайков Източник: Градът

Пътните проекти и поддържането на Републиканската пътна мрежа на територията са поставени пред реален риск. Те вече нямат финансова възможност за изпълнение  на проектите и са изправени пред принудително спиране, алармират от Българската браншова камара "Пътища" (ББКП) в своя позиция.

 

Заради липсата на индексация на цените на материалите строителните фирми предпочитат да платят неустойки за прекратяване на договорите, вместо да рми. Ние ще отговорим по адекватен начин.

 

" По думите му доклада на междуведомствената група, проверяваща договорите на фирмите преди втория транш на разплащането на държавата е "абсолютно несъстоятелен".

 

Чайков подчерта, че Асен Василев не говори за фрапантни разлики в единичните цени, а в цената за ремонт на километър път, но в ремонта на километър път в зависимост от състоянието му "могат да влизат безброй различни по вид и големина дейности".

 

Единичните цени за тези дейности са в резултат на проведени обществени поръчки, уточни Стефан Чайков. Според него повече от 60% от тях са минали включително през съдебен контрол поради обжалвания.

 

Според него в пространството се хвърлят "голословни твърдения" и затова никой не споменава конкретни фирми, "за да не може някоя фирма да предяви съдебен иск за уронване на престижа".

 

Работната група в доклада си признава "с червени букви", че няма компетенциите да се произнесе "дали едно строителство е текущ ремонт, основен ремонт, реконструкция, ново строителство", изтъкна още Чайков.

 

Той изрази предположение, че една от причините нещата да се представят по този начин, са публичните конфликти във властта.

Още от "Икономика"

Последни новини

Най-четени