Богдан Богданов: Министерството на икономиката стартира инициатива "Достъпно за вас"

Тя има за цел да се предложат достъпни цени за потребителите на продуктите от първа необходимост

Министър Богдан Богданов
Министър Богдан Богданов

Министерството на икономиката и индустрията започва инициатива "Достъпно за вас". Тя има за цел да се предложат достъпни цени за потребителите на продуктите от първа необходимост. Това обяви министърът на икономиката Богдан Богданов, който присъства на първото издание на форума "More than trade", организиран от Сдружението за модерна търговия (СМТ), съобщиха от пресцентъра на МИ.

 

По думите му идеята, която предстои да бъде обсъдена с бизнеса на среща утре в министерството, е всяка седмица веригите, които решат да се включат, да предлагат храни на възможно най-ниската за тях цена от няколко основни групи – хляб и зърнени храни, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, които са в малката потребителска кошница.

 

"Ако успеем да обединим усилия и разчитаме на пазарни механизми, бихме могли да постигнем по-добри ефекти", подчерта Богданов. Той допълни, че в инициативата могат да се включат и магазини, които продават и нехранителни продукти.

 

"Като привърженик на пазарната икономика и свободната конкуренция, за разлика от предишни опити да се вмени на търговските вериги да продават продуктите под определена цена или да имат таван на надценките, този път инициативата е на принципа на доброволното партньорство и синхрон между държавата и бизнеса", изтъкна той.

 

Богданов посочи, че се планира кампанията да стартира през ноември месец. "Идеята е търговските вериги да поставят своеобразно информационно табло с най-добрата за потребителите цена, на която могат да се предложат някои от продуктите от дадена стокова група.

 

"Чрез кампанията ще се постигне и информираност на потребителите", каза още Богданов и допълни, че фиксираните цени на седмична база ще се подават и на НСИ.

 

По неговите думи кампанията няма задължителен характер и няма да бъдат налагани административни ограничения, напротив – ще бъде отворена възможност за конкуренция и за повишаване информираността на българските потребители.

 

Министърът призова търговските вериги да работят по-тясно и с производителите. Той акцентира, че инициативата не трябва да става за сметка на производители или дистрибутори на по-ниско ниво от веригата за доставки. По тази причина ведомството ще предложи на желаещите да се включат в инициативата да се съобразят с механизма Green paper на ЕК за най-добри практики между търговците във веригата на доставките, където основно се визират хранителните продукти.

 

За да бъдат информирани повече потребителите, Министерството на икономиката предлага продуктовата кошница за съответната седмица да се включи в брошурите на веригите, включително и в дигиталните им издания.

 

Богданов обяви, че от страна на Министерството на икономиката ще бъде предложен конкретен базов механизъм , който ще послужи за основна рамка, с която всеки един, който реши да се включи в инициативата следва да се съобрази.

Още от "Икономика"

Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис

Министър Малинов при посрещането им: След визионерското решение, което взехме преди години, да се включим като акционери в съоръжението, днес получаваме реална диверсификация

Прочетете повече прочетете повече

България и САЩ разширяват обхвата на Междуправителственото споразумение за сътрудничество в енергетиката

Енергийният министър Владимир Малинов проведе срещи с Джефри Паят и с председателя на борда на директорите и президент на Ексим Банк Рита Люис

Прочетете повече прочетете повече

Министър Малинов: Днес направихме нова важна крачка към реализация на проекта за изграждане на 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлод

В присъствието на министъра на енергетиката "АЕЦ Козлодуй – Нови мощности" сключи във Вашингтон договор за правно сътрудничество с кантората Пилсбъри Уинтроп Шоу Питман

Прочетете повече прочетете повече

"Газпром" отпадна от топ 100 на най-големите компании по печалба, след като загуби европейския пазар

Основната причина за загубите на "Газпром" беше резкият спад в производството и доставките на газ за Европа, причинен от санкциите, наложени на Русия заради нападението срещу Украйна

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени