Борисов: Първо ходим по кал, после по чакъл и накрая по асфалт! Ако е било лесно, да са го направили комунистите!

Близо 30 километра е трасето между Видин и пътен възел "Макреш". Изграждането му навлиза в следващ етап и вече се работи по цялата дължина на отсечката като участъкът трябва да е готов в края на 2023 г. Напредва работата и в 33-километровия участък между Мездра и Ботевград

Премиерът Борисов на трасето Видин-пътен възел Макреш
Премиерът Борисов на трасето Видин-пътен възел Макреш Източник: МС

"Работи се по абсолютно цялото трасе на пътя Видин-Ботевград, каквото сме обещали на хората, го изпълняваме". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който се увери на място в напредъка на строителството на приоритетния проект Видин – Ботевград в участъка на пътен възел "Бела" и на трасето между Видин и пътен възел "Макреш".

 

"От опит знам, че щом влязат багерите и започнат да работят, година и половина след това пътят е готов", каза премиерът Борисов, докато бе на трасето на пътен възел "Бела". Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова информира премиера за извършващите се подготвителни дейности по изграждането на пътя в участъка. Когато той бъде завършен, ще има магистрален габарит, аварийни ленти и по две платна за движение в посока.

 

"Ние го строим, но не става с боички да го нарисуваме. Първо ходим по кал, после по чакъл и след това по асфалт. Това са процедурите. Без да се накаляш не става. Иначе да са го направили комунистите отдавна", добави Борисов.

Близо 30 километра е трасето между Видин и пътен възел "Макреш". Изграждането му навлиза в следващ етап и вече се работи по цялата дължина на отсечката като участъкът трябва да е готов в края на 2023 г. Напредва работата и в 33-километровия участък между Мездра и Ботевград, докладва министър Аврамова на премиера Борисов. С цялостната модернизация на трасето от Дунав мост 2 до Ботевград ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С реализирането на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.

 

Премиерът Борисов на трасето Видин-пътен възел Макреш

Министър-председателят Борисов отбеляза също, че изграждането на тунел под прохода "Петрохан" ще бъде включено като български проект по инициативата "Три морета", тъй като линията Юг-Север се оказа най-натовареният път за излизане от Азия към Европа. Премиерът Борисов акцентира, че по подобни важни проекти и като пътя Видин-Ботевград, и за прохода Петрохан, България работи активно.

 

Премиерът Борисов на трасето Видин-пътен възел Макреш`

В Димово министър-председателят Борисов отбеляза, че ще продължи подобряването на инфраструктурата в града и региона, а правителството ще продължи да подкрепя общината както досега.

 

Още от "Икономика"

Радомир Чолаков: Проверката на КЗК е установила, че големите търговски вериги не са вдигнали сериозно цените на основнит

От Комисията за защита на конкуренцията посочват, че проблем не са самите надценки на пазара, а търговските отстъпки, които производителите дават на търговците

Прочетете повече прочетете повече

"Невъзможно е да се навакса": Русия загуби в надпреварата за изкуствен интелект от Запада и Китай

Шефът на Сбербанк Герман Греф заяви преди време следното: "Какъв изкуствен интелект? По-голямата част от нашите индустрии са напълно недостижими за изкуствен интелект. На милиони светлинни години разстояние"

Прочетете повече прочетете повече

Кремъл се опитва да спаси руския бюджет, като доставя петрол на Индия

Според Ройтерс, приходите в руския бюджет от петрол и газ са спаднали с 35% в сравнение със същия месец на 2024 г., възлизайки на над 6 милиарда долара, след налагането на американски санкции през ноември 2025 г.

Прочетете повече прочетете повече

България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа

Предложението за Механизъм за свързване на Европа за следващата финансова рамка на ЕС предвижда 51 млрд. евро за трансгранична инфраструктура и проекти за военна мобилност

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени