Goldman Sachs очаква по-ниска цена на петрола през 2024 г.

Американската инвестиционна банка понижи прогнозите си с 10 долара заради достатъчния производствен капацитет по света

Goldman Sachs Group (Голдмън Сакс)
Goldman Sachs Group (Голдмън Сакс) Източник: Goldman Sachs

Пазарните стратези на американската инвестиционна банка Goldman Sachs понижиха прогнозата си за цената на фючърсите на петрола сорт Брент с 10 долара. Така новите очаквания на експертите на банката са вече за цени в диапазона 70 – 90 долара за барел през 2024 г.

 

От Goldman Sachs очакват умерена волатилност на петролните пазари през следващата година. Според анализаторите на банката свободния производствен капацитет за справяне с пазарните шокове би трябвало да ограничи потенциални възходящи движения.

 

Нефт-петрол
Нефт-петрол Източник: Pixabay

Ревизираните прогнози са, че Брент се насочва към $85 за барел в края юни 2024 г. Очакванията за средната цена на фючърсите през следващата година са за $80, което е понижение спрямо предходната прогноза от 92 долара за барел.

 

Стабилното предлагане на петролна продукция на страните, които не членуват в ОПЕК+, сигнализира, че пазарите ще бъдат обезпечени с достатъчно количество продукция. А това ще ограничи възхода на цените.

По отношение на добивите в САЩ, прогнозите са, че през четвъртото тримесечие на 2024 г. те ще достигнат 11.4 млн. барела на ден. В същото време предлагането на петролни дестилати би трябвало да се покачи до 0.9 млн. барела.

 

Въпреки това пазарните участници не бива да забравят за решението на ОПЕК да ограничи предлагането.

Възстановяването в Китай, запълването на стратегическия петролен резерв на САЩ, както и умереният риск от рецесия би трябвало да ограничат прекомерното поевтиняване на "черното злато".

 

През 2023 г. цените се движеха в диапазона от $64 до $95 за барел. Основните фактори, които ги направляваха, бяха свързани с икономическото възстановяване в Китай, както и с опасността от забавяне на глобалната икономика.

 

На геополитическото поле, спекулациите, свързани с ескалация на конфликтите в Украйна и Близкия Изток, действаха подкрепящо за цените. Решението на водещите производители от ОПЕК+, сред които Саудитска Арабия и Русия, да ограничи предлагането също бе фактор, който нямаше как да бъде игнориран от инвеститорите.

Още от "Икономика"

Радомир Чолаков: Проверката на КЗК е установила, че големите търговски вериги не са вдигнали сериозно цените на основнит

От Комисията за защита на конкуренцията посочват, че проблем не са самите надценки на пазара, а търговските отстъпки, които производителите дават на търговците

Прочетете повече прочетете повече

"Невъзможно е да се навакса": Русия загуби в надпреварата за изкуствен интелект от Запада и Китай

Шефът на Сбербанк Герман Греф заяви преди време следното: "Какъв изкуствен интелект? По-голямата част от нашите индустрии са напълно недостижими за изкуствен интелект. На милиони светлинни години разстояние"

Прочетете повече прочетете повече

Кремъл се опитва да спаси руския бюджет, като доставя петрол на Индия

Според Ройтерс, приходите в руския бюджет от петрол и газ са спаднали с 35% в сравнение със същия месец на 2024 г., възлизайки на над 6 милиарда долара, след налагането на американски санкции през ноември 2025 г.

Прочетете повече прочетете повече

България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа

Предложението за Механизъм за свързване на Европа за следващата финансова рамка на ЕС предвижда 51 млрд. евро за трансгранична инфраструктура и проекти за военна мобилност

Прочетете повече прочетете повече

Турската държавна компания "Боташ" подписа два нови мегадоговора за доставка на природен газ с Eni и SEFE

Споразумениятя увеличават общия обем на дългосрочните договори на Турция за втечнен природен газ, подписани тази година, до 106 милиарда кубически метра

Прочетете повече прочетете повече

Руските власти се отказаха от плановете си за изграждане на нова железопътна линия от Сибир до Китай поради липса на сре

Северносибирската железница не е единственият железопътен проект, чието изпълнение е поставено под въпрос поради липса на средства

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени