Инж. Глосов: Преведените аванси към пътностроителните фирми пестят милиони на държавата

Според него МРРБ трябва по-бързо да изпълни задълженията си

Инж. Светослев Глосов
Инж. Светослев Глосов Източник: БНР
"Продължава притеснението за разплащането на задълженията към пътните строители от държавата, водят се преговори, но някак си няма желание за бързо решаване на този проблем, което допринася за притеснението на фирмите и работниците в тях. Като че ли малко повече политика влиза в тези взаимоотношения". Това каза пред БНР в Деня на строителите инженер Светослав Глосов, почетен председател на Камарата на строителите в България, бивш председател на УС на АПИ.
 
По думите му адресирането на проблема към бъдещото Народно събрание е нелогично, защото става въпрос за договори, подписани между АПИ и държавното предприятие "Автомагистрали":
"Това са законни договори, които са в сила и касаят възложени от държавата работи към тези фирми".
 
Инж. Глосов обясни, че АПИ възлага поръчки на фирмите, а те са длъжни да ги изпълняват, съгласно договорите, които са сключили:
"Фирмите нямат право да отказват, тъй като това ще предизвика прекратяване на договора, а те нямат полза от това, защото са си направили организация за изпълнение на договорите, купили са техника и материали. Това е проблем на държавата, който в годините винаги се е решавал". 
 
Според него МРРБ трябва по-бързо да изпълни задълженията си и да одобри проектите, да придвижи необходимите документи и "Автомагистрали" да може да стои магистралите.
 
"Преведените аванси към фирмите (пътностроителни, бел. ред.) спестяват милиони на държавата, защото превеждането на такъв аванс води до фиксиране на цените на материалите и на услугата, която трябва да изпълнят. Виждаме в последно време как се качват цените на строителните материали", коментира той.
 
Инж. Глосов допълни, че в периода на Covid кризата строителният бранш е запазил темпото си на работа и е успял да запази работниците в него, дори има увеличение на възнагражденията им.

Още от "Икономика"

Радомир Чолаков: Проверката на КЗК е установила, че големите търговски вериги не са вдигнали сериозно цените на основнит

От Комисията за защита на конкуренцията посочват, че проблем не са самите надценки на пазара, а търговските отстъпки, които производителите дават на търговците

Прочетете повече прочетете повече

"Невъзможно е да се навакса": Русия загуби в надпреварата за изкуствен интелект от Запада и Китай

Шефът на Сбербанк Герман Греф заяви преди време следното: "Какъв изкуствен интелект? По-голямата част от нашите индустрии са напълно недостижими за изкуствен интелект. На милиони светлинни години разстояние"

Прочетете повече прочетете повече

Кремъл се опитва да спаси руския бюджет, като доставя петрол на Индия

Според Ройтерс, приходите в руския бюджет от петрол и газ са спаднали с 35% в сравнение със същия месец на 2024 г., възлизайки на над 6 милиарда долара, след налагането на американски санкции през ноември 2025 г.

Прочетете повече прочетете повече

България предлага жп линията Русе–Горна Оряховица да бъде включена за финансиране в Механизма за свързване на Европа

Предложението за Механизъм за свързване на Европа за следващата финансова рамка на ЕС предвижда 51 млрд. евро за трансгранична инфраструктура и проекти за военна мобилност

Прочетете повече прочетете повече

Турската държавна компания "Боташ" подписа два нови мегадоговора за доставка на природен газ с Eni и SEFE

Споразумениятя увеличават общия обем на дългосрочните договори на Турция за втечнен природен газ, подписани тази година, до 106 милиарда кубически метра

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени