роектът за изграждане на нов граничен пункт "Клепало" между общините Струмяни и Берово е определен от България и от Република Северна Македония като стратегически за трансграничния регион. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на парламентарния контрол. Предстои сключване на договор с избрания изпълнител за изработване на технически проект за рехабилитация и идеен проект за доизграждането на участък от третокласния път Струмяни - ГКПП „Клепало" с дължина около 17 км. Предложената цена е 896 280 лв. с ДДС, а срокът за изпълнение - 150 календарни дни, добави в отговора си тя.
През 2018 г. бе извършен превантивен ремонт на 22 км от третокласния път, напомни Аврамова. С изпълнението на му значително се подобриха експлоатационните качества в тези отсечки на транспортната връзка с планирания за изграждане ГКПП "Клепало" на границата с Република Северна Македония. В останалата част от пътя, е необходимо изпълнението на ново строителство, коментира тя.
В отговор на уточняващ депутатски въпрос министърът заяви, че е факт, че процесът по реализацията на проекта и откриването на граничен пункт "Клепало" е стартирал и добави, че процесът е необратим и има определен източник на финансиране. След изготвяне на проекта (до 150 дни) ще бъде обявена и процедурата за строителство, и ще се кандидатства за финансиране, допълни министърът.
Технически проект ще бъде изработен за рехабилитация на участъка от км 0+000 до км 0+650 (преди пътен възел на автомагистрала "Струма"). Той ще включва решения за възстановяване на експлоатационните качества на отсечката, повишаване носимоспособността на пътната настилка и подобряване на отводняването. За участъка с начало преди пътно отклонение за с. Колибите до началото на площадката на ГКПП "Клепало" се предвижда изработване на идеен проект за изграждане на ново трасето. За одобреното от компетентните органи трасе ще се изготви технически проект с подробен устройствен план - парцеларен план за теренно осигуряване доизграждането на пътя.
Изпълнителят ще трябва да извърши геодезически измервания, да представи ситуационно и нивелетно решение на бъдещото трасе, идейни проекти за новите съоръжения, конструктивно обследване на съществуващите съоръжения с проектно решение за извършване на необходимите ремонтно-възстановителни работи, извършване на инженерно-геоложки проучвания и изготвяне на проект. На следващ етап ще се обявят обществените поръчки за избор на изпълнител на строителството и строителен надзор.