Министър Петя Аврамова: В България никога не се е строило толкова много

Строежът на АМ "Хемус" напредва и нашата амбиция е през 2024 г. българите да почиват във Варна и да пътуват през цялото трасе по магистрала. Проектираме вече и АМ "Черно море", от Варна до Бургас. АМ "Европа" се строи, АМ "Струма" се строи, искаме да затворим целия магистрален пръстен на България, каза в предаването "Лице в лице" по bTV министър Петя Аврамова

Петя Аврамова
Петя Аврамова Източник: bTV

Строежът на АМ "Хемус" напредва и нашата амбиция е през 2024 г. българите да почиват във Варна и да пътуват през цялото трасе по магистрала. Проектираме вече и АМ "Черно море", от Варна до Бургас. АМ "Европа" се строи, АМ "Струма" се строи, искаме да затворим целия магистрален пръстен на България. В България никога не се е строило толкова много и така концентрирано. 
За няколко дни ще бъде разчистена скалната маса, работят 8 специализирани машини, каза министър Петя Аврамова за новото срутище в Искърското дефиле. АПИ вече е направила проектиране за софийската част на този проход, за неговото трайно укрепване. Цяло лято поставяхме такива мрежи, за да се ограничат подобни срутищни процеси. Провлажняването на почвата и ерозията на скалите е в основата на тези проблем, добави Аврамова.

 

По отношение на пътя за Рилския манастир министър Аврамова каза, че предложението е да се направи бетонен тунел и ако има друго такова срутище, скалната маса от него да не падне на пътя, а да се отведе над него. 

По въпроса за изсичането на горите, министър Аврамова каза, че има много гори с частни собственици и те се занимават със сеч. Но това е нещо, което се контролира от други институции. Нямаме сигнали в МРРБ за изсичане на гори, добави Петя Аврамова. 

Категорично съм против да се обобощава и да се правят изводи, че едва ли не всичко, което се стори е некачествено. Повишихме гаранционния срок за магистралите - от 5 на 7 г. Увеличен е също гаранционния срок за второстепенни и третостепенни пътища на 4 години. Повишени са и санкциите, които те ще получат, ако не строят качествено. Създадохме лаборатории, които да изключат възможността да се съвместява надзор и строителство от един и същ субект, обясни Аврамова.


Министър Аврамова опроверга твърденията на Христо Иванов-Бойкикев, че едва ли не фирма "Автомагистрали" била "касичката на ГЕРБ".
"Дружеството работи по Закона за обществените поръчки, това е европейска директива и практика, която е транспонирана в ЗОП. "Автомагистрали" е участвала в обявен търг на АПИ и е спечелила такива обществени поръчки. Има възможност АПИ като държавна структура да възложи изпълнението на определена дейност на друга държавна фирма - това не е нещо незаконно. Изборът на подизпълнителите става чрез собствена методика, с която се приоритизират подизпълнителите. Няма как една фирма да има цялата нужна техника, затова се наемат подизпълнители, които са инвестирали например в определена специализирана техника, завърши министър Петя Аврамова.

Още от "Икономика"

Българската страна ще съдейства на Украйна във възстановяването на енергийната инфраструктура

Министър Малинов и посланик Илашчук обсъдиха и въпроса с потенциалната продажба на части от оборудването за АЕЦ "Белене" на Украйна във връзка с решение на Народното събрание от м. юли 2023 г.

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени