Министър Петя Аврамова: В България никога не се е строило толкова много

Строежът на АМ "Хемус" напредва и нашата амбиция е през 2024 г. българите да почиват във Варна и да пътуват през цялото трасе по магистрала. Проектираме вече и АМ "Черно море", от Варна до Бургас. АМ "Европа" се строи, АМ "Струма" се строи, искаме да затворим целия магистрален пръстен на България, каза в предаването "Лице в лице" по bTV министър Петя Аврамова

Петя Аврамова
Петя Аврамова Източник: bTV

Строежът на АМ "Хемус" напредва и нашата амбиция е през 2024 г. българите да почиват във Варна и да пътуват през цялото трасе по магистрала. Проектираме вече и АМ "Черно море", от Варна до Бургас. АМ "Европа" се строи, АМ "Струма" се строи, искаме да затворим целия магистрален пръстен на България. В България никога не се е строило толкова много и така концентрирано. 
За няколко дни ще бъде разчистена скалната маса, работят 8 специализирани машини, каза министър Петя Аврамова за новото срутище в Искърското дефиле. АПИ вече е направила проектиране за софийската част на този проход, за неговото трайно укрепване. Цяло лято поставяхме такива мрежи, за да се ограничат подобни срутищни процеси. Провлажняването на почвата и ерозията на скалите е в основата на тези проблем, добави Аврамова.

 

По отношение на пътя за Рилския манастир министър Аврамова каза, че предложението е да се направи бетонен тунел и ако има друго такова срутище, скалната маса от него да не падне на пътя, а да се отведе над него. 

По въпроса за изсичането на горите, министър Аврамова каза, че има много гори с частни собственици и те се занимават със сеч. Но това е нещо, което се контролира от други институции. Нямаме сигнали в МРРБ за изсичане на гори, добави Петя Аврамова. 

Категорично съм против да се обобощава и да се правят изводи, че едва ли не всичко, което се стори е некачествено. Повишихме гаранционния срок за магистралите - от 5 на 7 г. Увеличен е също гаранционния срок за второстепенни и третостепенни пътища на 4 години. Повишени са и санкциите, които те ще получат, ако не строят качествено. Създадохме лаборатории, които да изключат възможността да се съвместява надзор и строителство от един и същ субект, обясни Аврамова.


Министър Аврамова опроверга твърденията на Христо Иванов-Бойкикев, че едва ли не фирма "Автомагистрали" била "касичката на ГЕРБ".
"Дружеството работи по Закона за обществените поръчки, това е европейска директива и практика, която е транспонирана в ЗОП. "Автомагистрали" е участвала в обявен търг на АПИ и е спечелила такива обществени поръчки. Има възможност АПИ като държавна структура да възложи изпълнението на определена дейност на друга държавна фирма - това не е нещо незаконно. Изборът на подизпълнителите става чрез собствена методика, с която се приоритизират подизпълнителите. Няма как една фирма да има цялата нужна техника, затова се наемат подизпълнители, които са инвестирали например в определена специализирана техника, завърши министър Петя Аврамова.

Още от "Икономика"

Турската държавна компания "Боташ" подписа два нови мегадоговора за доставка на природен газ с Eni и SEFE

Споразумениятя увеличават общия обем на дългосрочните договори на Турция за втечнен природен газ, подписани тази година, до 106 милиарда кубически метра

Прочетете повече прочетете повече

Руските власти се отказаха от плановете си за изграждане на нова железопътна линия от Сибир до Китай поради липса на сре

Северносибирската железница не е единственият железопътен проект, чието изпълнение е поставено под въпрос поради липса на средства

Прочетете повече прочетете повече

Завърши годишният ремонт на шести блок на АЕЦ "Козлодуй” 

В рамките на плановия ремонт, започнал на 25 октомври 2025 г., са извършени профилактика и техническо обслужване на системите и съоръженията, както и всички необходими дейности, предвидени в годишната ремонтна програма

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени