Възродената руска марка "Москвич" започна да формира собствена дилърска мрежа. Това се съобщава в нейния официален канал в Telegram. Сега компанията приема заявления от фирми за получаване на статут на дилър за продажба и поддръжка на автомобили Москвич. На първия етап в подбора ще участват кандидати от 23 руски града, които могат да осигурят необходимата инфраструктура.
Засега са обявени само няколко критерия за избор на бъдещи дилърски партньори и те се отнасят до електрическите автомобили, които Москвич възнамерява да започне да произвежда тази година. По този начин кандидатът трябва да е готов да формира инфраструктура за демонстрация, продажба и поддръжка на електрически коли.
Други изисквания не се разкриват. Също така все още не е напълно ясно кои автомобили ще слязат от поточната линия на завода. В същото време квотата за производство до края на 2022 г. е 600 превозни средства, 200 от които трябва да бъдат оборудвани с електрически силови трактове.
По всяка вероятност първоначално заводът ще произвежда китайски модели със собствена емблема, сглобени от готови комплекти.
По-нататъшният план на московското предприятие е да разработи собствени платформи с дълбока локализация за коли с ДВГ и за електрически превозни средства. Възможните доставчици на "зелени" автомобили вече са посочени.
Ростехсе е включил доброволно и ще доставя батерии и двигатели. Electric Vehicles Manufacturing Rus (EVM) , известен с проекта за електрически автомобили UAZ Profi, къщо ще се включи в проекта.
МАЗ Москвич бе създаден на мястото на бившето Renault Russia, което Renault предаде на московските власти като част от изтеглянето си от страната през пролетта. В същото време френската компания се раздели с АвтоВАЗ, продавайки своя дял (повече от 67 процента) на НАМИ.