Nissan отчита загуба от $4,5 млрд. и планира съкращения на 20 000 работни места

Рейтинговите агенции, включително Moody"s, понижиха оценките на Nissan до "нежелана стока", цитирайки слаба рентабилност и остарял продуктов асортимент

Nissan
Nissan Източник: Nissan

Японският автомобилен производител Nissan отчете нетна загуба от 671 млрд. йени ($4,5 млрд.) за финансовата 2024-2025 година и потвърди, че ще съкрати 20 000 служители по целия свят - около 15% от работната си сила - като част от мащабен план за преструктуриране, съобщи Barron's.

 

Компанията не представи прогноза за печалбата за настоящата финансова година, позовавайки се на несигурността около американските мита. "Несигурният характер на американските тарифни мерки ни затруднява рационално да оценим оперативната и нетната печалба за цялата година", заяви главният изпълнителен директор Иван Еспиноса.

 

Nissan очаква приходи от 12,5 трилиона йени през 2025-2026 г., но отчита най-тежката си загуба от 1999-2000 г. насам, когато компанията беше засегната от финансовата криза и започна проблемно партньорство с Renault.

Акциите на Nissan поскъпнаха с 3% след потвърждението за съкращенията. Компанията обяви, че ще намали производствените си мощности, като до 2027 г. ще свие броя на заводите си от 17 на 10.

 

През февруари се провалиха преговорите за сливане с Honda, след като последната предложи Nissan да стане нейно дъщерно дружество, а не равноправен партньор. Сред проблемите, които утежняват положението на Nissan, са засилената конкуренция от китайски производители на електромобили, 25-процентното мито за внос в САЩ, наложено от президента Доналд Тръмп, както и отложен строеж на завод за батерии на стойност $1 млрд. в Южна Япония.

 

Рейтинговите агенции, включително Moody"s, понижиха оценките на Nissan до "нежелана стока", цитирайки слаба рентабилност и остарял продуктов асортимент. Според анализатора Тацуо Йошида от Bloomberg Intelligence, клиентите на Nissan са особено чувствителни към цените, което ограничава способността на компанията да прехвърля допълнителни разходи върху потребителите без загуба на пазарен дял.

 

Nissan назначи Иван Еспиноса за главен изпълнителен директор през март, в опит да преодолее дългогодишните сътресения, включително скандала с бившия шеф Карлос Гон, арестуван през 2018 г. и избягал от Япония година по-късно.

Още от "Икономика"

Последни новини

Най-четени