Омбудсманът Диана Ковачева препоръча да не се вдига цената на водата

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати индивидуална препоръка до осемте ВиК оператора в страната, които от 1 януари 2021 г. повишават цената на водата, с настояването да не прилагат новите, по-високи цени на ВиК услугата

Тези цени бяха утвърдени от Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) с Решение № Ц-46/30.12.2020 г. Такава препоръка от доц. Ковачева получиха управителите на „ВиК - Варна" ООД, „ВиК" ООД гр. Кърджали, „ВиК" ООД гр. Перник, „ВиК" ЕООД гр. Плевен, „ВиК" ЕООД гр. Пловдив, „Водоснабдяване - Дунав" ЕООД гр. Разград, „Софийска вода" АД и „ВиК" ЕООД гр. Хасково.
Омбудсманът е категорична, че в настоящата епидемична обстановка, когато доходите на хората непрестанно намаляват, не бива да се допуска цената на ВиК услугите да се превърне във фактор, който ще задълбочи бедността и социалното изключване.
Диана Ковачева обръща внимание и на факта, че въпреки повишението на цената на услугата качеството й на много маста в страната не се подобрява. Омбудсманът акцентира и върху големите загуби на вода по водопреносните мрежи, както и върху незадоволителното изпълнение на показателите за качество.

При участието си в онлайн заседанието на регулатора, когато на 3 декември 2020 г. бе обсъден проектът на решение за изменение на одобрените цени на ВиК услугите за т.г., Ковачева настоя за икономически обосновани цени, които да отговарят на качеството за тяхното предоставяне и се противопостави на повишението на водата в същите тези осем области. За съжаление КЕВР не се съобрази с аргументираното становище на обществения защитник и новите по-високи цени станаха факт с решение в края на м.г.
„С Решение № Ц-46/30.12.2020 г. КЕВР утвърди нова, най-висока за страната цена на ВиК услугите за битови потребители, предоставяни от „Водоснабдяване-Дунав" ЕООД гр. Разград - от 3,420 лв. (с ДДС) на 3, 632 лв. (с ДДС)", пише омбудсманът до управителя на „Водоснабдяване - Дунав" ЕООД инж. Стоян Иванов. Диана Ковачева допълва, че освен това дружество е с оценка от КЕВР „пълно неизпълнение" на 23 показателя за качество. Сред тях са „качество на питейната вода в големи зони на водоснабдяване", „непрекъснатост на водоснабдяването", „аварии по водопроводната мрежа", „налягане във водоснабдителната система", „аварии на канализационната мрежа" и др.

Още от "Икономика"

НЕК стартира обществена поръчка за два нови хидроагрегата в ПАВЕЦ "Чаира"

Подмяната на хидроагрегатите на база на модерни високотехнологични решения ще гарантира дългосрочната устойчива работа на централата и ще подобри сигурността на електроенергийната система, заяви министър Малинов

Прочетете повече прочетете повече

Българската тол система става съвместима с европейската

Припомняме, че служебният кабинет предложи промените през май миналата година като реакция на предявен иск от Брюксел по отношение на липсваща транспонирана директива относно тол системата

Прочетете повече прочетете повече

"Газпром" ще губи $6,5 млрд. годишно след спирането на транзитните доставки през Украйна

През последните години на последното десетилетие обемът на доставките на руски газ за Европа през Украйна беше около 90 млрд. куб.м. годишно, след това започна да спада и през 2021 г. възлиза на 42 млрд.

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени