Петя Аврамова: Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа

В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър, каза регионалният министър

Петя Аврамова
Петя Аврамова Източник: NOVA

Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа, цената на километър трасе у нас е най-ниска. Това коментира в ефира на NOVA регионалният министър Петя Аврамова.

Според нея цената на всеки магистрален участък е различна, защото се извършват различни дейности и зависи от терена, от геоложките проучвания, както и от това дали пътят е в планината или в полето.

Регионалният министър се оплака, че напоследък "много хора правят некоректни сметки за пътното строителство по отношение на цената на магистралите".

"В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос миналата година обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ, и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на "Тракия". В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки", каза още тя. Министърът допълни, че общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. От тях 12 км вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40 км. "Първата част от тях са тези 16 км", посочи Аврамова. Важно е да се уточни, че преди няколко дни бе затворена част от магистрала "Тракия" за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути. Въпросната отсечка придоби особена популярност в последната година и половина. Тя е в експлоатация от 2007 г., но поради лошото състояние на трасето и в двете посоки скоростта на движение бе ограничена до 90 км/ч в края на 2019 г.  Мястото е много любимо на Пътна полиция, които се похвалиха в началото на миналото лятото, че след поставяне на камера в района, до края на юли 2020 г., 4546 водачи са били глобени за превишение на скоростта в участъка. Там често стават и катастрофи.


Петя Аврамова обаче не можа да каже каква ще бъде цената на целия ремонт на отсечката на "Тракия". "Това, което е изчислено към момента за тези 52 км, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци", уточни тя и добави, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Борисов.

В момента се строят 110 км магистрали, изгражда да се "Хемус", "Струма", "Европа" и се проектира магистрала "Черно море", отчете Аврамова и допълни, че в момента тече предизборна кампания и опонентите на ГЕРБ се опитват да атакуват добрите политики на правителството.

 

Още от "Икономика"

Договорено с ЕК: Въглищните ни ТЕЦ да работят при режим, при който да не бъдат спирани

Помните кой пое ангажимент за 40% намаляване на емисиите единствено и само от енергийния сектор - няма друго такова нещо и друг такъв ангажимент в Европа, заяви Жечо Станков

Прочетете повече прочетете повече

Министър Жечо Станков: България има шанс да се превърне в балансираща мощност за целия регион - чрез изграждането на нов

Новите реалности в енергетиката изискват не просто адаптация, а категорична устойчивост на системата, подчерта министърът на енергетиката

Прочетете повече прочетете повече

Красен Кръстев: Договорът на "Булгаргаз" с турската компания "Боташ" не е изгоден за България и за него няма икономическ

Унгария, Молдова, Словакия и Австрия показват калкулация, че доставка на природен газ през Германия е много по-евтина от тази, която предлага България през договора с "Боташ" и дори когато сваляме цената с 30 процента, каза Жечо Станков

Прочетете повече прочетете повече

Взаимодействието на АЕЦ "Козлодуй" с местната общност – във фокуса на международна среща

Централата посрещна делегация от Словакия, включваща представители на ядрени компании – оператора на АЕЦ "Бохунице" и АЕЦ "Моховце", "Словенске електрарне", дружеството JAVYS

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени