Петя Аврамова: Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа

В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър, каза регионалният министър

Петя Аврамова
Петя Аврамова Източник: NOVA

Строителството на магистрали в България е най-евтиното в Европа, цената на километър трасе у нас е най-ниска. Това коментира в ефира на NOVA регионалният министър Петя Аврамова.

Според нея цената на всеки магистрален участък е различна, защото се извършват различни дейности и зависи от терена, от геоложките проучвания, както и от това дали пътят е в планината или в полето.

Регионалният министър се оплака, че напоследък "много хора правят некоректни сметки за пътното строителство по отношение на цената на магистралите".

"В последно време всички се упражняват в смятане на цената на километър. В отговор на депутатски въпрос миналата година обявих прогнозна стойност, подадена ми от АПИ, и тя беше 90 млн. за едното платно на участъка на "Тракия". В момента ремонтираме 16,5 км в двете посоки", каза още тя. Министърът допълни, че общият участък, предвиден за ремонт, е 52 км. От тях 12 км вече са били ремонтирани, като предстои ремонт на останалите 40 км. "Първата част от тях са тези 16 км", посочи Аврамова. Важно е да се уточни, че преди няколко дни бе затворена част от магистрала "Тракия" за ремонт. Движението между 168 и 184 км вече се пренасочва по обходни маршрути. Въпросната отсечка придоби особена популярност в последната година и половина. Тя е в експлоатация от 2007 г., но поради лошото състояние на трасето и в двете посоки скоростта на движение бе ограничена до 90 км/ч в края на 2019 г.  Мястото е много любимо на Пътна полиция, които се похвалиха в началото на миналото лятото, че след поставяне на камера в района, до края на юли 2020 г., 4546 водачи са били глобени за превишение на скоростта в участъка. Там често стават и катастрофи.


Петя Аврамова обаче не можа да каже каква ще бъде цената на целия ремонт на отсечката на "Тракия". "Това, което е изчислено към момента за тези 52 км, е 70 млн. и включва двете платна, заедно с пътните знаци", уточни тя и добави, че изграждането на инфраструктура е една от успешните политики на правителството на премиера Борисов.

В момента се строят 110 км магистрали, изгражда да се "Хемус", "Струма", "Европа" и се проектира магистрала "Черно море", отчете Аврамова и допълни, че в момента тече предизборна кампания и опонентите на ГЕРБ се опитват да атакуват добрите политики на правителството.

 

Още от "Икономика"

Пресметнато от икономистите: 44% от брутната ни заплата през 2026 г. ще отиват за данъци

България е имала подобно високо данъчно-осигурително бреме и резултатът беше печален – насърчи се огромна сива икономика, бюджетните дефицити бяха постоянни и растящи, икономиката стагнираше, безработицата се увеличаваше, чужди инвестиции ни подминаваха

Прочетете повече прочетете повече

Три четвърти от руските въглищни компании са губещи

Според Националния комитет по въглищата кризата се е влошила, след като Владимир Путин започна войната в Украйна през 2022 г., когато Русия загуби някои от традиционните си експортни пазари, включително Европейския съюз, а световните цени на въглищата паднаха значително

Прочетете повече прочетете повече

От днес влизат в сила санкциите на САЩ срещу "Лукойл" и "Роснефт"

Частичната отмяна на санкциите на САЩ, валидна до края на април, отлага опасенията за зимните доставки на гориво в България, където "Лукойл" управлява рафинерията, стотици бензиностанции, както и ключови складови бази

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени