Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставка на 35 мотрисни влака, след като Stadler се оттегли от процедурата

От страна на Stadler са поставени ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизат далеч от рамката на несъществените изменения

Министерство на транспорта и съобщенията (МТС)
Министерство на транспорта и съобщенията (МТС) Източник: Zonanews

Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки. "Stadler Polska Sp. Z.o.o.", класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

 

В Министерството на транспорта и съобщенията е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че на основание чл.37, ал.7 от договора, той следва да бъде прекратен, както и заявление, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака.

 

Припомняме, че на 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет "Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал".

 

Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни.

 

Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор.

 

"В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на Stadler се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения. Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост", заяви министър Гвоздейков.

Още от "Икономика"

САЩ удушават руската нефтена индустрия - никой не приема корабите на държавата агресор, десетки петролни танкери са на д

Санкциите, които преди дни Вашингтон наложи срещу петролните компании и "сенчестия флот" на Русия, засегнаха над 180 плавателни съда

Прочетете повече прочетете повече

Броят на фирмите с над 40% руско участие в България се увеличава сериозно

През септември в отговор на аналогичен въпрос служебният правосъден министър Мария Павлова съобщи, че фирмите с над 40% руско участие са към 12 хил., което означава, че само за 4 месеца бройката се е увеличила с около 1000

Прочетете повече прочетете повече

Нов ръст на възнагражденията в "Ел Би Булгарикум"

Ръстът във възнагражденията стана възможен благодарение на повишените показатели на компанията, резултат от екипната работа на всички в "Ел Би Булгарикум, коментира изпълнителният директор на дружеството Живко Живков

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени