Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставка на 35 мотрисни влака, след като Stadler се оттегли от процедурата

От страна на Stadler са поставени ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизат далеч от рамката на несъществените изменения

Министерство на транспорта и съобщенията
Министерство на транспорта и съобщенията Източник: Zonanews

Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки. "Stadler Polska Sp. Z.o.o.", класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на 7 двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост.

 

В Министерството на транспорта и съобщенията е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че на основание чл.37, ал.7 от договора, той следва да бъде прекратен, както и заявление, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака.

 

Припомняме, че на 26 април 2024 г. беше подписан договор с предмет "Доставка на 7 броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал".

 

Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler, срокът беше удължен с още 52 работни дни.

 

Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли 2024 г. и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор.

 

"В хода на преговорите между Министерството и Stadler бяха положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. От страна на Stadler се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на Министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения. Въпреки всичко сме в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положим максимум усилия, за да реализираме в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост", заяви министър Гвоздейков.

Още от "Икономика"

Японската корпорация Тошиба ще съдейства на България за максимално бързо възстановяване работата на ПАВЕЦ "Чаира"

Сътрудничеството между български и японски компании за постигане на енергийна трансформация в нашата страна бе една от централните теми

Прочетете повече прочетете повече

50 години АЕЦ "Козлодуй": Най-голямото постижение за това време е производството на повече от 708 млн. мегаватчаса елене

Уважение и благодарност за личния принос заслужават всички работили през годините и работещи в АЕЦ "Козлодуй, заяви изпълнителният директор Иван Андреев

Прочетете повече прочетете повече

Министър Петко Николов: Службите по търговско-икономическите въпроси трябва да работят приоритетно за насърчаване на бъл

Той посочи данните на различни доклади и изследвания, според които общият ефект от пълното присъединяване на България към Шенгенското пространство се оценява на над 1 милиард лева годишн

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени