Последният западен производител на автомобили напусна Русия

Поради войната в Украйна, всички западни и световни производители на автомобили напуснаха руския пазар

Камион Камаз
Камион Камаз Източник: РИА Новости

Руската автомобилна индустрия загуби последния си голям чуждестранен партньор. Германският автомобилен производител Daimler Truck продаде своя дял от 15% в най-големия руски производител на камиони "Камаз", съобщи генералният директор на компанията Сергей Когогин пред изданието "Ведомости".

 

Той отказа да назове купувача на акциите на Daimler Truck, както и размера на сделката, като отбеляза, че германският концерн не е участвал в дейността на руския автомобилен производител от февруари 2022 г.

 

Преди това, поради войната в Украйна, всички западни и световни производители на автомобили напуснаха руския пазар. Последният голям завод беше продаден от корейската Hyundai, чието предприятие в Санкт Петербург беше придобито от "Арт финанс" през януари 2024 година.

 

Daimler Truck стана акционер в "Камаз" през 2008 г., когато придоби 10% дял в производителя на камиони от инвестиционната компания "Тройка диалог" на Рубен Варданян за $250 млн. По-късно германският концерн изкупи 1%, собственост на ЕБВР.

 

Основните акционери на КАМАЗ са държавната компания "Ростех" (47.1%) и компанията "Автоинвест" (23.5%). Последната принадлежи на Варданян (20%), Когогин (30%) и бизнесмена Николай Тимохин (50%).

 

Благодарение на технологиите на Mercedes "Камаз" успя значително да модернизира моделната си гама. Така през октомври 2013 г. започна серийното производство на влекачи за камиони от поколение K4 ("Камаз 5490"). Те използват кабината на камиона Mercedes Axor от 2001 г., произведен в Русия по лиценз, както и дизеловия двигател Mercedes OM 457LA.

 

През 2023 г., благодарение на производството на камиони от поколение K4 от останалите запаси от компоненти, "Камаз" успя да удвои нетната си печалба. Общо са произведени над 20 хиляди камиона К4. След началото на войната в Украйна "Камаз" започва да има проблеми с компонентната база за оборудване от поколенията К4 и К5. Не е известно дали компанията е успяла да развие производството на необходимите компоненти в Русия.

Още от "Икономика"

С тържествен водосвет и концерт "Елаците-Мед" отбеляза 50 години от създаването си и Деня на миньора в село Мирково

Управителят на "Геотехмин" ООД и председател на Надзорния съвет на "Елаците-Мед" проф. дтн инж. Цоло Вутов благодари на ветераните и всички служители за тяхната лоялност и всеотдайност

Прочетете повече прочетете повече

Руският износ на петрол за Индия се срина три пъти след заплахите на Тръмп и санкциите на ЕС

Част от доставките на Urals са били прихванати от китайските рафинерии, въпреки че това все още е далеч от компенсирането на онзи обем, които не е бил закупен от Индия

Прочетете повече прочетете повече

Министър Жечо Станков в Деня на миньора: Държавата ще продължи да бъде до минния бранш

Станков подчерта ангажимента на държавата да продължи да подкрепя бранша, като припомни, че вече са насочени близо половин милиард лева помощи за компенсиране на високите цени на електроенергията

Прочетете повече прочетете повече

Американският министър на финансите призова Европа да се присъедини към санкциите срещу страни, които купуват руски петр

Американският президент Доналд Тръмп в петък ще заяви пред  Владимир Путин в Аляска, че "всички възможности са на масата", отбеляза Бесънт

Прочетете повече прочетете повече

130 малки руски градчета са на ръба на изчезване заради икономическа криза

Липсата на работни места е сред основните причини за намаляващото население, като провинциалните градчета са особено засегнати от мобилизационните мерки за войната на Русия в Украйна

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени