Проблемите с веригите за доставки не се отразяват на фирмените печалби в САЩ

Автомобилната индустрия съобщи за недостиг на всичко - от пластмаса до седалки, и най-вече полупроводници

Логистичната компания C.H. Robinson
Логистичната компания C.H. Robinson Източник: C.H. Robinson

Едно нещо става ясно от обсъжданията на корпоративнтие резултати през първото тримесечие в САЩ: Америка е засегната от проблемите на веригите за доставки, пише Financial Times. Производителят на трактори John Deere заяви, че очаква повишен натиск във веригата си за доставки през останалата част на годината и работи в тясно сътрудничество с доставчиците за осигуряване на части и компоненти. Производителят на бои PPG Industries отбеляза предизвикателствата във веригата за доставки относно някои от своите продукти,  и каза, че "едва свързва двата края", макар че се справяше по-добре от някои конкуренти.

 

А автомобилната индустрия съобщи за недостиг на всичко - от пластмаса до седалки, и най-вече полупроводници. Тези тесни места във веригите за доставки бяха породени от проблеми като оскъдността на суровините, задръстванията в пристанищата и недостига на работна ръка, които забавиха производството на стоки или доставката им на пазара. Глобалната логистична компания C.H. Robinson заяви, че корабите в пристанищата от Западното крайбрежие на САЩ чакат между 15 и 20 дни, за да акостират.

 

За всеки камион има повече от седем товари за превоз, в сравнение с три в нормални времена. И всичко това се изостри от силното търсене в САЩ, които се възстановиха по-бързо от останалите развити икономики, подпомогнати от мащабни фискални и монетарни стимули, както и от бързото ваксиниране.

 

Априлското проучване на Institute for Supply Management сред мениджърите по доставките в САЩ показва натрупване на поръчки, което е най-високото откакто се води тази статистика от 1993 г. насам. Средното време за доставка на материали за производство се увеличава през април с четири дни до 79 дни - най-високото откакто ISM започва да събира тези данни през 1987 г. Тези проблеми във веригата на доставки затрудняват способността на компаниите да планират запасите си и да доставят продукти навреме, а също така и повишават разходите за правене на бизнес.

 

Те предизвикаха опасения от инфлационен натиск, прегряване на икономиката и подтикнаха почти 190 компании от индекса S&P 500 (най-много от поне 10 години) да изтъкват инфлацията при обсъждането на резултатите си за първото тримесечие, според доставчика на данни FactSet. В априлското проучване на ISM повече от 8 от 10 производители съобщават, че плащат по-високи цени за материали.  

Източник: Investor.bg

Още от "Икономика"

Министър Жечо Станков: България има шанс да се превърне в балансираща мощност за целия регион - чрез изграждането на нов

Новите реалности в енергетиката изискват не просто адаптация, а категорична устойчивост на системата, подчерта министърът на енергетиката

Прочетете повече прочетете повече

Красен Кръстев: Договорът на "Булгаргаз" с турската компания "Боташ" не е изгоден за България и за него няма икономическ

Унгария, Молдова, Словакия и Австрия показват калкулация, че доставка на природен газ през Германия е много по-евтина от тази, която предлага България през договора с "Боташ" и дори когато сваляме цената с 30 процента, каза Жечо Станков

Прочетете повече прочетете повече

Взаимодействието на АЕЦ "Козлодуй" с местната общност – във фокуса на международна среща

Централата посрещна делегация от Словакия, включваща представители на ядрени компании – оператора на АЕЦ "Бохунице" и АЕЦ "Моховце", "Словенске електрарне", дружеството JAVYS

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени