Руската автопромишленост рухна - невиждан срив, продажбите са паднали с 1/3

Производителите на "Лада" и "КамАЗ" зоват за помощ държавата

АвтоВАЗ
АвтоВАЗ Източник: Vedomosti.ru

Руският автомобилен гигант АвтоВАЗ е започнал да обмисля евентуално спиране на работата в завода си в Толиати на фона на срива в продажбите (през март продажбите на автомобили са намалели с една трета) и запълването на складовете, съобщава руският Telegram канал Mash. Служителите на завода вече са били мълчаливо предупредени за "ваканция" през май.

 

"АвтоВАЗ" продължава да демонстрира спад в основните икономически показатели. През март продажбите на "Лада" са се сринали с 33% спрямо същия период на миналата година до 28 699 автомобила, съобщи по-рано пресслужбата на компанията.

 

Освен това, според Telegram канала, заради спада на продажбите и трудностите при изпълнението на плана ръководството смята да намали бонусите на служителите. В същото време допълнителните смени, които носеха доходи на служителите, полагащи извънреден труд, вече са отменени на фона на спада в обема на производството. Въпреки това не се говори за намаляване на заплатите, както и за съкращаване на персонала.

 

"Това е драматичен спад", коментира президентът на компанията Максим Соколов. В складовете на "АвтоВАЗ" са се струпали 100 000 произведени коли при норма от 60 000, разкри той. И добави, че това удря по финансовия модел на концерна, който трябва да плаща високи лихви по кредитите, които е взел. Според Соколов ситуацията на пазара е тревожна. Към септември миналата година компанията имаше над 100 млрд. рубли дълг.

 

Според експерти "АвтоВАЗ" има два изхода от ситуацията - да разпродава колите с намаление или да съкрати производството. "АвтоВАЗ" може да спре завода си в Толяти, пише Mash. Това вероятно ще стане през май. В завода вече са отменени допълнителните смени, орязани са и премиите.

 

Компанията вече помоли руския президент Владимир Путин да не допуска връщането на западните компании на руския пазар. В официално обръщение компанията призова Русия да запази санкциите или да наложи ограничения при завръщането на Renault, Nissan и други чужди автопроизводители в Русия, защото това още повече ще влоши състоянието й. Засега никоя от западните компании не е проявил интерес за връщане, коментира The Moscow Times.

 

Камиони КаМАЗ
Камиони КаМАЗ Източник: КаМАЗ

Най-големият производител на камиони - КамАЗ, също се сблъска с невиждан срив в продажбите след масовото навлизане на китайски конкуренти на руския пазар. За 2024 г. той е продал само 17254 камиона и за първи път отстъпва лидерството си на пазара на китайската Sitrak, която е продала 19 409. Печалбата на компанията е паднала до 731 млн. рублей, което е 28 пъти по-малко в сравнение с 2023 г. Според компанията причината е и поскъпването на кредитите, както и повишените данъци.

Още от "Икономика"

През май трябва да започне строителството на първото трасе от Вертикалния газов коридор, съобщи енергийният министър Жеч

Енергийният министър инспектира доставените в страната ни 4000 тръби - те вече се извозват до всички седем площадки по трасето на бъдещия газопровод

Прочетете повече прочетете повече

"Икономиката се приближава към критична точка". Растежът на руската индустрия се забави почти до нула

Индустрията е подложена на натиск от високия лихвен процент на Централната банка и засилването на санкциите. санкциите са подготвили почвата за криза в стила на късния Съветски съюз от 80-те години на миналия век

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени