След Китай и Индия, и Саудитска Арабия, както и ОАЕ превърнаха Путинова Русия в суровинен придатък

Държавната компания Saudi Aramco е спечелила през 2022 г. $161 млрд., което е рекордна печалба в абсолютни измерения за която и да е световна компания. Това е ръст с 27 %

Саудитски нефтени бази
Саудитски нефтени бази Източник: Aramco

Водещите нефтодобиващи държави от Персийския залив активно купуват руски нефтопродукти. След като се лиши от традиционните си клиенти в Увропа, РФ е принудена да ги продава с огромни отстъпки, позволявайки на новите си контрагенти да направят добра печалба, за сметка на собствените си фирми. 

 

Схемата е следната: нефтените компании на Саудитска Арабия и ОАЕ купуват на ниски цени, почти на ниво производствени разходи огромни количества руски суров нефт и нефтопродукти, които използват на вътрешния си пазар, а собствените си изнасят с огромна печалба на световния пазар. Това азкрива в своя статия The Wall Street Journal като се позовава на топ мениджъри и аналитици от сектора. 

 

Тези страни имат в излишък собствени продукти, така че "единствената причина за импорта от Русия е желанието да се получи голяма печалба от разликата в цените", коментира Елшан Алиев, директор на близкоизточните нефтопродукти в агенция Argus Media. Алиев добява, че нафтата и дизела от Русиясе продават с огромни отстъпки - съответно $60 и $25 на тон в сравнение с продуктите, произведени от сортове нефт от Персийския залив. 

 

През последната година Саудитска Арабия значително е увеличила експорта на дизел във Франция и Италия, които по-рано купуваха руски такъв. "Русия до голяма степен насища саудитския пазар с по-евтини видове транспортно гориво, освобождавайки огромни обеми дилез местно производство зя износ в други държави", подчертава анализаторът от Kpler Виктор Катон.

 

Държавната компания Saudi Aramco е спечелила през 2022 г. $161 млрд., което е рекордна печалба в абсолютни измерения за която и да е световна компания. Това е ръст с 27 %. 

Още от "Икономика"

Руският електрически автомобил Lada се провали: АвтоВАЗ продаде само 1 (една) кола за шест месеца

Вицепрезидентът по продажбите и маркетинга на АвтоВАЗ Дмитрий Костромин призна, че електрически автомобил не се купува заради цената, освен това Lada e-Largus не може да се конкурира с китайските марки

Прочетете повече прочетете повече

Премиерът Желязков: Проучванията в Черно море за нефт и газ са важни за националната и европейската енергийна сигурност

По думите му влизането на "Шел" в проучванията е показателно, че разработването на нашите собствени находища има огромен потенциал

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени