Стоян Беличев: Магистрала "Хемус" поскъпва с десетки милиони, всеки ден е важен

МРРБ да каже защо бави пускането на участъка около Шумен, пита Беличев

Стоян Беличев
Стоян Беличев Източник: Труд
Довършването на автомагистрала "Хемус" всеки ден поскъпва и ако сега трябва да се обявяват търгове за дострояването й, тя вероятно ще струва поне двойно – заради драстичния скок на строителните материали, инфлацията и други неблагоприятни фактори. Това е категоричен бившият шеф на държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев.
 
Според него с разплатените аванси за обезпечаване с материали и техника, на държавата са спестени десетки милиони левове. Авансите не са за извършване на реални строителни дейности, а за подготовката им – има съществена разлика, добави той.
 
Така, както за да си купиш тухли и цимент за строителството на къща не е нужно да имаш разрешително – но може да се подготвиш за градежа, ако конюнктурата на пазара е да се вдигат цените. Бившият шеф на държавната строителна компания обясни, че авансите са гарантирани със застраховки, издадени от лицензирани от БНБ компании и опасност за парите на данъкоплатците няма.
 
Беличев отхвърли твърденията на служебния регионален министър арх. Виолета Комитова за нарушения и незаконно строителство без книжа по лотове 4 и 5 на аутобана.
 
"Но аз не управлявам дружеството от половин година – ако междувременно нещо се е случвало по магистралата, информация могат да дадат тези, които сега ръководят "Автомагистрали" ЕАД. На трасета без разрешение за строеж не е имало строителство, подготовката и работата по отделни участъци не изискват такива документи, добави той. Нямам отговор на въпроса защо МРРБ още не е издало разрешенията за строеж на лотове 4 и 5 – по нашия график те трябваше да са факт още през месец май, а вече е краят но ноември", добави Беличев.
 
Също така няма неяснота коя фирма доизгражда "Хемус" – строител е държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД, чийто принципал е регионалният министър. Арх. Комитова трябва да поиска информация от подчинените си управляващи дружеството – тя ги назначи, каза Беличев.
 
И добави, че те и един метър не са построили за половин година. Доколкото ми е известно, в момента – не зная защо, не се строи и по участъци 1,2 и 3 – а те имат разрешителни за строеж. Участъкът около Шумен пък преди половин година беше почти готов – нищо, че министърката не знаеше – но на изпълнителните им оставаше само около месец работа, от МРРБ да кажат защо се бави пускането му.

Още от "Икономика"

Министър Дилов: Работим за дългосрочни политики, които да гарантират устойчивостта и конкурентоспособността на българска

От Националното сдружение на общините на Република България (НСОРБ) представиха План за действие на НСОРБ и общините по преминаване към нови основи за определяне на такса битови отпадъци

Прочетете повече прочетете повече

България и Република Северна Македония се разбраха бързо да финализират Споразумението за изграждане на трансграничния ж

Караджов припомни, че България ще вложи повече от 1,5 млрд. евро в модернизирането на железопътната връзка от София до границата с Република Северна Македония

Прочетете повече прочетете повече

Последни новини

Най-четени