Изложба в музея "Албертина" във Виена разкрива силните връзки между Едвард Мунк и съвременното изкуство, предаде ДПА. Под надслов "Едвард Мунк в диалог", картините на норвежкия художник и графичен артист се представят от днес до 19 юни редом с еднакво енигматични творби на Андри Уорхол, Георг Базелиц и Трейси Емин.
Някои от седмината "партньори в диалога", които отчетливо правят препратки към Мунк, лично са участвали в подбора на творбите за изложбата. Според директора на "Албертина" Клаус Албрехт Шрьодер, Мунк (1863-1944) е творецът, който "вероятно с право се смята за най-влиятелен художник в класическия модернизъм през последните десетилетия".
Две от прочутите му произведения - "Викът" и "Мадона", са превърнати в поп арт икони с променени цветове от Анди Уорхол. Но неговите ярко оцветени принтове са по-малко впечатляващи в изложбата в сравнение например с филмовата инсталация на Трейси Емин.
В нея британската съвременна артистка крачи гола в норвежки фиорд и възпроизвежда аборта с писъци, които спират дъха. Швейцарската художничка Мириам Кан и южноафриканската й колежка Марлен Дюма са в контраст с някои от женомразките образи на Мунк с женската гледна точка към тялото и обществото.
Въпреки това творбите им са силно повлияни от норвежкия художник. Шотландецът Питър Доиг е впечатлен от начина, по който Мунк изобразява природата и създава мащабни пейзажи.