Като "приказки без водомери" или амбиции на хора, "които не знаят какво правят" определи депутатът от ГЕРБ Томислав Дончев казаното от финансовия министър Асен Василев. На пресконференция вчера той обяви, че има намерения в рамките на мандата на коалиционното правителство да бъдат построени 4-5 моста на река Дунав и три тунела под Стара планина и "още куп важни проекти".
Томислав Дончев обясни накратко защо това е невъзможно:
"…До края на мандата да бъдат построени нови 4-5 моста над река Дунав, 3 тунела под Стара планина и още куп важни проекти" Ако трябва да сме любезни, това е свръхамбициозна политическа заявка, ако не трябва да сме толкова любезни, прилича на приказки "без водомер" (както казваше един хижар на х. "Тъжа"). Не е нито едно от двете. Един голям инфраструктурен обект не може да се осъществи за 4 години. В най-добрият случай, той може да се подготви за толкова и евентуално да се построи за още толкова. Преди да започне да се строи, трябва да се извърви дълъг път: да се избере трасе, процедури по ЗУТ, процедури свързани с опазване на околната среда, трябва да се отчуждят имоти (голям проект не е само радост, пътят минава през ниви, села, градове, улици, дворове, къщи), трябва да се избере проектант, той трябва да изготви проект, което също не се случва за няколко месеца, чак след това трябва да се избере изпълнител за строителството и чак след това, той ще започне да строи. Тук изобщо не коментирам проект, който трябва да свързва две държави, какъвто е случаят с мостовете, където всичко е по- сложно и дълго. За пример - Дунав Мост 2 - от избора на консултант по проекта, до откриването му са изминали 10 години, като самото строителство отнема 6 години. Още един пример- само процедурата по избор на изпълнител за тунела под вр. Шипка тече от края на 2019 година….и още няма избран изпълнител. И всички процедури не са бюрократични детайли, всяка от тях гарантира, че правата на собствениците на имоти по трасето са гарантирани, че няма да вреди върху биоразнообразието и околната среда и т.н. Изобщо не коментираме трафик- анализи, изобщо не коментираме процедурите свързани с осигуряването на финансирането, което е отделна тема. И затова, "4-5 моста над река Дунав, 3 тунела под Стара планина" или са приказки на хора, коите не знаят какво правят или са "игра с публиката". И това е, когато искаме да бъдем любезни", написа депутатът от ГЕРБ.