Добромир Живков, "Маркет линкс": ГЕРБ са пределно мобилизирани, категорично побеждават с 22,6 % от вота

БСП е на втора позиция, но разликите с ИТН, ДБ и ПП са разлики в рамките на статистическите отклонения

Добромир Живков
Добромир Живков Източник: bTV

Мобилизация на партийния електорат 
По този показател ГЕРБ води в момента. "Те се мобилизират чрез противопоставяне на президента и на служебното правителство и новите партии в последните два парламента. До момента ГЕРБ изглеждат мобилизирани на пределна степен", коментира по bTV социологът Добромир Живков от "Маркет линкс".

 

Мобилизация на партийните електорати
Мобилизация на партийните електорати Източник: bTV

Електорални нагласи
Два месеца преди изборите нагласите сочат като категоричен победител ГЕРБ. "Но влизането на политическата формация на Петков и Василев в политическия живот има потенциал да размести пластовете. Те се появяват директно с резултат 10-11%, което им отрежда четвърта позиция", подчерта социологът от "Маркет линкс".

 

Електорални нагласи
Електорални нагласи Източник: bTV

БСП е на втора позиция, но разликите с ИТН, ДБ и ПП са разлики в рамките на статистическите отклонения. "При ДПС ресурсът е установен – техният електорат не скача и не пада под определени партии. ПП успява да отнеме електорат от всички останали, особено от ИТН, от ДБ и ИБГНИ. Също и такива, които не са гласували на миналите избори", каза още Живков. о под границата под 4% засега остават "Изправи се БГ! Ние идваме!" и "Възраждане".

 

Електорални нагласи
Електорални нагласи Източник: bTV

Избирателна активност
На предстоящия президентски и парламентарен вот се очаква избирателната активност да е по-висока от тази на изборите през юли. "Очакваме малко по-висока мобилизация за гласуване и от гледна точка н атова, че ще имаме уникално явление в нашата демократична история - гласуване "2 в 1". Очакваме това да повлияе в позитивна посока на избирателната активност", коментира Живков. 

 

Мобилизация за гласуване
Мобилизация за гласуване Източник: bTV

Проучването е финансирано и реализирано съвместно от bTV и "Маркет линкс", проведено сред 1076 лица над 18 г. в страната в периода 14-20 септември по методите на пляко-лично интервю и онлайн анкета.

Още от "Мнения и анализи"

Последни новини

Най-четени