Недоверието към колегите, работещи от дома, е нов проблем, с който бизнес-лидерите и HR мениджърите ще трябва да се борят в ерата на хибридната работа. Оказва се, че редица служители не вярват, че могат да разчитат на своите колеги, работещи дистанционно, да свършат работата, която се иска от тях.
Данните излязоха на бял свят от доклад на Cisco за въздействието на хибридната работа. Той установи, че не е необичайно работещ човек да смята себе си за по-надежден от своите колеги от гледна точка на продуктивността при работа от дома. В проучването сред 1050 служители в Обединеното кралство 75% от респондентите казват, че техният мениджър им вярва, че са продуктивни, докато работят от разстояние, ала само 61% смятат, че и на колегите им може да се има доверие, че работят продуктивно от дома.
Изглежда, че изграждането и поддържането на доверие може да е по-трудно при организациите, които са се насочили към хибридна работа. Това е предизвикателство за фирмите, които са решили да се възползват от многобройните ползи от подобен модел на работа.
Множество проучвания от последните месеци потвърдиха, че положителните ефекти са сериозни. Това включва драстично повишено чувство на благополучие сред работещите, като 79% от анкетираните казват, че способността да работят отвсякъде ги е направила по-щастливи. Наред с това работещите са по-спокойни и по-съсредоточени, затова не е странно, че 57% твърдят, че тяхната производителност и качеството на работата им са се подобрили.
"Ясно е, че хибридната работа ще остане част от практиката и има основателна причина да е така, тъй като служителите и бизнесите виждат осезаеми ползи по ключови показатели – от подобреното цялостно благосъстояние на служителите до по-добрата производителност", казва Джен Шерлер-Гормли, ръководител на отдел "Хора и общности” в Cisco UK & Ireland.
Данните от проучването обаче разкриват, че сега бизнес-лидерите трябва да измислят как да създадат и поддържат приобщаваща среда, доминирана от чувството на равнопоставеност и взаимно уважение, независимо от това кой служител откъде работи.
"Трябва да се направи повече, за да се използват напълно възможностите на хибридното работно бъдеще, особено от гледна точка на изграждането на приобщаваща култура, разработването на стратегии за ангажиране на служителите и внедряването на технологична инфраструктура, която да постигне нивата на готовност на служителите", казва Шерлер.
Отвъд този проблем докладът на Cisco рисува цялостно положителна картина на хибридната работа, която през последните години стана предпочитан модел за много служители. Почти три четвърти от респондентите (72%) казват, че хибридната и дистанционната работа са подобрили различни аспекти на тяхното емоционално, финансово, психическо, физическо и социално благополучие.
Времето извън офиса е подобрило баланса между професионалния и личния живот за 78% от служителите. Основен принос за тези позитивни ефекти имат по-гъвкавите работни графици (57%) и намаляването или премахването на пътуването до работното място (63%).
Приблизително половината (45%) от анкетираните работници казват, че хибридната работа е помогнала за намаляване на техните нива на стрес. 65% казват, че тя е подобрила семейните им отношения. Също така 64% от анкетираните казват, че работата от разстояние им е помогнала да подобрят физическата си годност, било чрез повече упражнения или по-добро хранене.
За хибридната работа има и финансова мотивация. 78% от респондентите смятат, че финансовото им благополучие се е подобрило, когато работят от разстояние, било то заради спестяване на гориво или на разходи за пътуване (89%), както и заради намалените разходи за хранене навън и развлечения (72%). Средната стойност на спестяването е толкова съществена, че за една година биха се натрупали приблизително две средни заплати.
Източник: TechNews.bg