Борят замърсяването чрез бактерии, които се хранят с метали

Бактерията лептоспири
Бактерията лептоспири Източник: Zonanews
Група чилийски учени, ръководена от биотехнолога Надак Реалес, откриха интересно свойство на бактерията лептоспири от групата на екстремофилите. Тези бактерии живеят в екстремни условия и се хранят с метал, когато са гладни.

Лабораторията на Реалес се намира в район с лоша екология поради развитата в тази област минна индустрия. Целта на изследването е да помогне на хората в района бързо да се отърват от излишния метален скрап, натрупан в пустинята Атакама през последните години – там се изхвърлят контейнерите за транспортиране на камъни, съобщи TechNews.bg.

По време на изследването учените са открили интересни свойства в бактерията лептоспири, живееща в киселата среда на гейзерите Татио на височина 4200 метра. Обикновено бактериите унищожават метала за 2 месеца, но когато са лишени от възможността да ядат нещо и в този момент им бъде даден метал, например пирон, са способни да го унищожат за три дни.

С това откритие учените от Чили планират да се борят с излишъка от скрап и опасното замърсяване на околната среда. Отбелязва се, че отпадъците от мини съдържат огромни количества токсини.